Kia má nové logo. Lidé jsou ale zmateni, nápis nechápou a nemohou si ho spojit s automobilkou

Zda se jedná o změnu k lepšímu nebo ne posuďte sami. Kia zvolila cestu celkové přeměny loga a bohužel na první pohled není jasné, že se opravdu jedná o nápis KIA.

i Zdroj fotografie: Kia
                   

Nové logo už můžete vidět na prvních autech na silnících, ale většina lidí je z toho zmatená. Není nic na tom, že automobilky mění své logo, ale takto velká změna se vidí málokdy. Ovšem v případě automobilky Kia byla volba nového loga pravděpodobně nešťastná.

Nové logo KIA

KIA své logo změnila již před rokem. Dřívější podoba loga, název automobilky v oválu, byla jednoduchá a čitelná. Nyní se na silnicích začali objevovat vozy s novým logem, na které se snesla velká vlna kritiky. Nové logo je sice moderní, čisté a minimalistické, hodí se k dnešní době, ale nemá žádnou vazbu k značce.

iZdroj fotografie: Kia

Tvorba loga

Většina automobilových i jiných značek má ve svém logu něco, co si s nimi hned lidé spojí, tak tomu je například u Škodovky. Tvůrci loga někdy použijí náhodné grafické značky a počítají s tím, že se lidé naučí si tento znak spojit se značkou. Můžou použít i stylizovaný nápis jako je to má například Coca–Cola.

Stylizovaný nápis KIA

Kia zřejmě nechtěla vsázet na grafické symboly a tak zvolila cestu stylizovaného nápisu. V rané podobě loga byla písmena dále od sebe ale časem se sloučila. Když se podíváte na nové logo vypadá to spíše jako název výrobce vzduchového filtru. Největší problém je že Rusové v KA vidí v azbuce spíše jako KM. Ani znalci aut se s novým logem nemohou sžít a na první pohled si nemohou spojit logo s automobilkou.

iZdroj fotografie: Kia

Diskuze na internetu

Na internetu mimo kritiky nového loga se objevili i diskuze ve kterých se uživatelé potají zda někdo zná automobilku KM. Bádají co by to mohlo být za značku a odkud tedy pochází. Časem ovšem v diskuzích dojdou k závěru, že se jedná o nové logo automobilky Kia a tak tedy zjistí, že to není nápis KM.

Změny loga automobilů

Samozřejmě si na to lidé časem zvyknou. Tolik let měla KIA stejné logo a najednou takový skok a tak velká změna. Škoda také změnila své logo, ale podoba zůstala téměř stejná, jen pozměnila tvar a barvy a a tím nezpůsobili lidem takový šok jako Kia. Kdyby změnila logo některá z velkých Německých automobilek, určitě by se to také stalo středem všech automobilových diskuzí. Je to něco co už lidé mají zažité po desetiletí a se změnou se nepočítá.

Zdroj: Motor1, Kia

Diskuze Vstoupit do diskuze
150 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články