Nové SUV bude bomba: Servis všude v Čechách, design jako Maserati a cena jako Škoda. Za chvíli ho potkáme na ulicích

MG se opravdu snaží, aby na zdejším trhu bylo „jako doma“. Kromě bohaté prodejní a servisní sítě bude moci nabídnout i nový design jednoho z klíčových modelů značky.

i Zdroj fotografie: MG
                   

Že je MG u nás v Čechách už dávno „zabydlenou značkou“, ví pravděpodobně už i moje teta. Masivní reklamní kampaň proběhla snad všemi médii a MG se opravdu hodně snažilo (a snaží), aby ho bylo vidět a slyšet. Má to logiku, je to první čínská značka, která se zcela vážně zabydlela se svým portfoliem na českém trhu a buduje dealerskou i servisní síť tak, aby byla dostupná z libovolného koutu republiky. A má navíc velmi konkurenceschopné modely, technicky i cenově. Jeden z nich prošel výrazným omlazením, pojďme se na něj podívat společně.

Nový design „ve stylu Maserati“

MG HS bylo zajímavé už dříve, nicméně jeho aktuální facelift mu přidal citelně víc elegance, což je patrné zejména na přídi. Nevím, jestli podoba s aktuálními modely SUV od Maserati (Grecale a ještě o kus více Levante) je náhoda, nebo tak trochu záměr. Pravdou ale zůstává, že nová příď dodala MG HS na eleganci i zdravé agresivitě zároveň. Současně se také tento model vizuálně zcela oddělil od základní řady ZS, se kterou přece jen v určitých směrech (co se vzhledu týče) splýval.

iZdroj fotografie: MG

Což pro MG mohlo na jednu stranu znamenat výhodu (z pohledu zájemců o základní model), na druhou stranu nevýhodu (při snaze přilákat bonitnější klientelu do vyšších pater své nabídky). Oddělení od spodního patra nabídky a vizuální akcent na dražší, prémiový vzhled byl tedy nakonec logickým vyústěním snahy MG o určitý rebranding vlastní modelové nabídky. K mírným (zejména designovým a materiálovým) úpravám dojde i v interiéru, kde však po funkční stránce zůstane vše při starém.

Výbava zůstává stejná. Tedy dostatečně bohatá

I nadále vám tedy bude k dispozici téměř úplná komfortní a bezpečnostní výbava, která již v základní výbavě „Emotion“ zahrnuje například:

  • 6 airbagů
  • Bezpečnostní systémy ABS, SCS, FCW, LDW, RTA
  • Přední a zadní parkovací senzory
  • Zadní parkovací kameru
  • Vyhřívání předních sedadel
  • Sedadlo řidiče ovládané elektricky
  • Digitální klimatizaci
  • Tempomat
  • Audiosystém s 10,1″ barevným displejem
  • Navigaci
  • Digitální přístrojový panel s 12,3″ barevným displejem

Další výbavové stupně (pojmenované Excite, Elegance a Exclusive) pak k této již tak bohaté základní výbavě přidávají další prvky. A tedy například ambientní podsvícení interiéru, kožené čalounění sedadel, automatickou dvouzónovou klimatizaci nebo adaptivní tempomat (ACC) s omezovačem rychlosti. MG také ponechává beze změny pohonné jednotky, což v případě verze se spalovacím motorem znamená přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 l o výkonu 162 koní.

Dostupnost servisu jako jeden z hlavních předpokladů úspěchu

Jednou z největších předností MG oproti jiným „čínským tygrům“ je vybudovaná prodejní a servisní síť, na kterou klade české zastoupení značky enormní důraz. Když se podíváte na mapku umístěnou na stránkách dovozce, stejně jako pod tímto odstavcem, najdete na ní už 19 zastoupení MG po celé republice. Což je něco, čím se ostatní čínské firmy zatím pochlubit nemohou. A současně něco, co dává zákazníkům MG klid po stránce toho, kam s autem zajet, pokud vyvstane potřeba servisu.

iZdroj fotografie: MG

A kdy se setkáme s novým designem na našich silnicích? Výrazný facelift by se měl u modelů HS objevit v druhé polovině roku 2023, přičemž zatím není jasné, kdy začnou dodávky do Evropy, a tedy i na náš trh. Už teď je ale možné říci, že na našich silnicích přibude další půvabné SUV. Těšíme se na první fotografie, tentokráte už s českými registračními značkami!

Jak se vám líbí nový design MG HS?

Zdroj: MG
Diskuze Vstoupit do diskuze
118 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články