Čínská automobilka vyvinula elektromobil, který na jedno nabití ujede až 1 000 km. Přijde revoluce z východu?

Jednou z nejvíce řešených vlastností elektromobilů je dojezd. Čínská společnost však představila elektromobil s dojezdem až 1 000 km na jedno nabití.

i Zdroj fotografie: GAC Group
                   

Elektromobily v posledních letech nahrazují dieselová vozidla. Pro některé lidi je takový automobil však stále nedostupný z hlediska ceny. Tato elektrická vozidla se prodávají ve stále větším množství, což by do budoucna mělo přinést lepší cenu. Podle odhadů se během několika následujících let téměř vymění současné automobily za ty elektrické. V tu chvíli se budou automobilky předhánět o trh a nabízet ty nejlepší modely. Jeden takový vůz nese název GAC Aion LX a je schopen najet až 1 000 km na jedno nabití.

Elektromobil GAC Aion LX má jeden z největších dojezdů

Inženýři čínské automobilky oznámili, že jejich elektromobil GAC Aion LX při prvním testu urazil na jedno nabití vzdálenost 904 km. Vozidlo se však testovalo v obtížných podmínkách, což ještě více motivuje k tomu, aby překonalo tuto hranici. Podle výpočtů by automobil měl být schopen na jedno nabití ujet až 1 000 km v běžném provozu. Tuto vzdálenost by měl překonat hned při druhé testovací jízdě.

iZdroj fotografie: GAC Group

První test maximální ujeté vzdálenosti provedla automobilka GAS Group v náročných podmínkách. Při jízdě byla okolní teplota 36 °C a vlhkost přibližně 90 %. Při optimálnějších podmínkách by se podle inženýrů mohl dojezd vyšplhat až na hranici 1 000 km. To je ve světě elektromobilů velké číslo, protože současně prodávaná vozidla mají výrazně nižší dojezd. Mohlo by tak jít o výrazný pokrok, který by představoval další bonus při používání bezemisního elektromobilu.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Klíčem k úspěchu by mohla být větší baterie

Zatímco většina elektromobilových návrhářů a výrobců se snaží přijít na novou technologii lepších baterií, společnost GAS Group na to šla jednoduše a s rozumem. Místo nových akumulátorů s lepší výdrží vybavila svůj elektrický vůz pouze větší baterií. Konkrétně se jedná o akumulátor s kapacitou 150 kWh a energetickou hustotou 280 Wh/kg. Pro porovnání – Tesla model 3 má tato čísla o dost nižší. Jestli se pro vyšší dojezd osvědčí pouze větší baterie, se ukáže až v provozu.

Zdroj: ElektrickeVozy

Diskuze Vstoupit do diskuze
90 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články