Ruský konkurent strčí Škodu Octavia do kapsy bohatou výbavou i extrémně nízkou cenou. Na takové nové auto Češi čekali

Auto má skvělou výbavu, silné motory a ceny lepší, než jaké nabízejí v Mladé Boleslavi. Přesto si ho ale u nás nikdo nekoupí.

i Zdroj fotografie: Moskvič
                   

Jak se dá překonat Škoda Octavia, populární a vpravdě povedený univerzální automobil? Bojovat se dá výbavou, cenou, kombinací obojího. Na trh zamířil nový konkurent, který podle všeho umí českou ikonu a stálici mezi rodinnými automobily překonat. Nicméně Škoda se o svůj post na výsluní bát nemusí. Novinka totiž pochází ze Sovětského svazu. Tedy, z Ruska, pardon, z Ruska.

SSSR nebo Rusko, ono je to asi jedno. Přístup je stále stejný

Moskvič sice vznikl v dobách komunismu ve Svazu sovětských socialistických republik, nicméně v původní formě přestal existovat. Automobilka oficiálně zkrachovala v roce 2006 a v jejích halách se pak vyráběly vozy značky Renault. S válkou na Ukrajině opustily Rusko (nejen) evropské automobilky, a tak byl Moskvič znovu oživen. Moskvič 6 je téměř 4,8 metrů dlouhý liftback a vstupuje na trh s odhodláním zaujmout ruské zákazníky.

iZdroj fotografie: Moskvič

Tento vůz je nejen větší než Škoda Octavia, ale nabízí také slušný výkon se 174 koni pod kapotou. Pokud by chtěl člověk koupit novou Škodu Octavii, musel by na evropském trhu sáhnout do kapsy pro cca 577 000 Kč. Jde o pomyslný průměr, ne českou cenu, jen pro upřesnění. V základní výbavě „Active“ by pak dostal verzi s přeplňovaným benzinovým motorem 1.0 TSI o výkonu 81 kW. Samozřejmě Octavia je dostupná i s jinými motory, včetně 1.5 TSI a 2.0 TDI.

Čínské SUV zkopírovalo design Audi, kvalitu Mercedesu a cenu Škody. Je to úspěch, Češi už na něj stojí fronty

Moskvič 6 je nabízen v Rusku s dvěma verzemi motorů. První má výkon 136 koní a druhá 174 koní. První varianta má přední pohon a je spojena s bezstupňovým převodem CVT, zatímco druhá verze má klasický automat. Ruský stroj nabízí bohatou výbavu. Verze Business je vybavena digitálním přístrojovým štítem, sadou kamer sledujících okolí vozu, střešním oknem a elektricky ovládaným sedadlem řidiče.

Ceny na tamním trhu jsou v porovnání s naším prostředím nízké

Dokonce i nižší výbava Comfort nabízí vyhřívaná přední sedadla, multimediální systém se zadní kamerou a 10,4palcovým displejem. A také plnohodnotné LED světlomety. Velkorysý kufr s objemem 540 litrů pojme víc zavazadel než třeba současné BMW řady 3 Touring. Nicméně zpět k původní myšlence konkurenta pro českou značku – Moskvič 6 bojuje se svým mladoboleslavským soupeřem rozměry. Délkou 4 770 milimetrů, šířkou 1 820 mm, výškou 1 492 mm, rozvorem 2 770 mm a světlou výškou 140 mm.

iZdroj fotografie: Alexander Migl / Creative Commons / CC BY-SA

Jak je na tom Moskvič s cenovou nabídkou? Ceny byly již oznámeny a jsou zajímavé. Zejména v době, kdy jen málo automobilek umí nabídnout dobrá a vybavená auta v ceně pod 20 000 eur. S výbavou Comfort se ceny pohybují kolem 2 626 000 rublů, což v přepočtu přibližně odpovídá 654 000 Kč. Verze Business začíná na 2 826 000 rublech, což je zhruba 678 000 Kč.

U nás se auto neprodává a prodávat nebude. Je na to zákaz

Je však zajímavé, že i verze se 174 koňmi je cenově konkurenceschopná. Stojí od 2 976 000 rublů, což je přibližně 714 000 Kč. Jestli se Moskvič dostane s Octavií do přímé konfrontace? U nás rozhodně ne. Tak jako se nesmí prodávat evropská auta v Rusku, nesmí se Moskvič prodávat v Evropě. Tedy ani u nás. Jakkoli by konfrontace na silnicích jistě přinesla zajímavé zjištění. Aktuálně je tedy Moskvič jen pro jednu skupinu řidičů a zákazníků. Těch na východ od ukrajinské hranice, s rubly v kapse nebo na kontě. Je to podle vás škoda? Z našeho čtenářského průzkumu vyplývá, že Češi po takovém novém autě doslova prahnou.

Měl by se u nás Moskvič prodávat?

Zdroj: Moskvič
Diskuze Vstoupit do diskuze
111 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články