Zcela nový model Fordu zachycen na špionážních fotografiích. Nikdo netuší, co by to mohlo být

Při testování byl objektivem fotografa zachycen nový model Fordu na rozmezí mezi kombi a SUV. Jde o zcela nový model, další generaci Focusu nebo další SUV do nabídky Fordu?

i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií
                   

Maskované prototypy, více či méně se chránící před objektivy lačných paparazzi fotografů patří ke koloritu každého solidního vývoje automobilu. I když se dá dnes de facto všechno nasimulovat virtuálně, některé věci zkrátka musíte zažít v opravdovém automobilu. Proto stále a stále vznikají testovací „muly“, jejichž řidiči tak nemají rádi fotografy a musí se spolehnout na svoje „maskování“, které se snaží skrýt vše podstatné. Jako v tomto případě. Tak se na to pojďme podívat.

SUV, kombi, nebo obojí najednou?

Jisté je, že fotka vznikla ve Španělsku v polovině srpna, je tedy poměrně čerstvá a auto je na ní opravdu důkladně zamaskované, včetně bočních oken. Maskovací folie mají schopnost „rozbíjet“ hrany a měnit (alespoň na pohled) zakřivení jednotlivých ploch jinými směry, než ve skutečnosti směřují. Promyšlený a důkladný polep tedy udělá i z jasně čitelného tvaru něco, o čem přemýšlíte, jak to vlastně původně vypadalo. Nicméně, něco z té fotky přeci jenom vyčíst lze:

  • veliká kola a poměrně vysoká stavba přední části vozu připomínají SUV
  • naopak protáhlé tvary a zejména tvary od C sloupku dozadu svědčí spíše o kombi
  • celková délka bude něco k 4,5-4,7 metrům, kam by zapadalo větší kombi nižší střední třídy (nová generace Focusu?)

Jinými slovy, možná vidíme budoucí „jsem SUV, ale chci se tvářit jako kombi, abych se co nejlépe prodával“. Nebo naopak? Potřebuje někdo ještě další SUV od Fordu? Jen namátkou z nabídky americké divize Fordu: Ecosport, Escape, Bronco Sport, Bronco, Explorer, Edge, Mustang Mach-E a model Expedition. A také samozřejmě Fusion Active pro ty, kteří chtějí o něco víc kombi než SUV. Je to málo? Potřebuje svět další SUV? Nemyslíme si to. Kde jsou doby, kdy měl Ford téměř ideálně poskládanou nabídku pro všechny možné situace? Zřejmě nenávratně pryč.

Proč muselo skončit Mondeo, a vzniklo 10 SUV?

Ford má vůbec specifickou klientelu. Nemyslíme si kupříkladu, že by třeba Mondeo bylo o tolik horší auto, než některé z výše popsaných SUV, aby muselo být definitivně odepsáno a ukončeno. To auto bylo praktické, velké, v kombi se s ním rodina dostala bez problémů k moři a zpátky, nové modely přes týden neudělaly ostudu na žádném firemním parkovišti stejně jako při jednání s partnery, s úspornými TDCi motory pak umělo šetřit doslova na každém kilometru – je to snad málo?

iZdroj fotografie: Ford

Opět, nemyslím si to. Jeho ukončení v nabídce Fordu jsem nikdy nepochopil, nicméně rozumím tomu, že výrobu řídí prodej, pokud se auto neprodává, tak se nebude vyrábět, a opačně. S-Max se vyrábí roky v podstatě nezměněný, ty raznice se musely zaplatit už minimálně 5x, a stále je v nabídce. Kdysi etalon jízdních vlastností (Mondeo ve verzi Mk.III) a roky jediný vážný konkurent Passatu v poměru výkon/cena je definitivně pryč, a nikomu evidentně nechybí. Co se stalo? Tedy krom čínské verze, kterou přikládáme na ukázku do naší galerie. A je možné, že by maskované auto byl návrat ke klasickým kombi, a nikoli SUV? Nechme se překvapit.

Galerie

Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií

Souhlasíte, že SUV modelů je v nabídkách výrobců až příliš?

Zdroj: Autonaweb
Diskuze Vstoupit do diskuze
64 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články