Nový sedan na trhu: Větší než Superb, levnější než Octavia a zadek z Porsche. Češi by ho kupovali „naslepo“

Jestli může být nějaká značka ukázkovým příkladem průniku čínských automobilek do Evropy, je to právě MG. Jejich nová „7“ pak ukazuje, jak postavit velké auto za malé peníze.

i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií
                   

Znovuzrozená značka MG se v našich krajích definitivně zabydlela, s inzercí na ní se můžeme běžně setkat na českém Internetu vedle reklamy na mobilního operátora nebo hobby market. Lidé také zjistili, že auta od MG opravdu fungují a nízká cena není vyvážena horší kvalitou. Naopak, navíc jako další bonus bývá standardně přítomna bohatá výbava. Od „startovních“ SUV nyní nastal čas na vyšší (a větší) level. Dámy a pánové, seznamte se: úchvatné MG7 je tu. Pojďme se na něj společně podívat.

Karoserie jak od nejlepšího krejčího

Troufnu si tvrdit, že se najde málokdo, komu by se nová „sedma“ vyloženě nelíbila. Nebudeme spekulovat, kde brali designéři MG inspiraci, sedanů se splývavou zádí (v tomto případě spíše liftbacků, páté dveře se vyklápí celé včetně zadního okna) je na trhu již povícero. Někteří se sice při popisu příklání spíše k pojmu „čtyřdvéřová kupé“, nicméně zrovna kupé ve mně asociuje menší, asketické tvary auta pro dva (maximálně s nouzovými zadními sedačkami), čímž tedy MG7 rozhodně není.

iZdroj fotografie: MG

„Sedmička“ se ani nesnaží tvrdit, že není velkým autem

Myslím tím malým autem. Naopak, svoje rozměry nechává ostentativně vyniknout. Na výrobu náročnější, ale vzhledově zajímavější a atraktivnější blatníky s různými prolisy a boulemi nemají nejmenší snahu zastřít určitou agresivnost a „prostorovou výraznost“ velkého MG. Celek pak dává jasně najevo, že po vzhledově poněkud unifikovanějších SUV ZS a HS přichází model, který si opravdu s ničím nespletete. A popravdě nevím, jestli bylo záměrem opatřit MG7 pro první fotografie klasickým nátěrem „British Racing Green“. A tak trochu se vysmát celému Commonwealthu.

iZdroj fotografie: MG

Je to totiž malý políček do tváře těm, kteří se v roce 2010 smáli při prodeji Roveru koncernu SAIC Číňanům, že chtějí i značku MG. Ta byla v té době již minimálně 5 let po „klinické smrti“ a nikdo v Británii nevěřil, že se jí povede ještě někdy oživit. A malé roadstery navíc nejsou zrovna ekonomickým šlágrem. Pokud jich tedy nedokážete vyrobit tolik a za takové peníze, jako Mazda umí vyrábět svoji „Miatu“ Mazdu MX-5. To Britové ale nikdy neuměli, proto to celé dopadlo, jak to dopadlo.

MG je od svojí expanze do Evropy k nezastavení

Čas trhnul oponou, píše se rok 2023 a MG nepolevuje v přísunu modelů na evropský kontinent. Od rodinných SUV ZS přes plug-in hybrid EHS (a jeho čistě spalovací verzi HS) až po plánované elektro kombi MG5. Jenž bude zejména pro rodiny, akceptující nové trendy, baterie a elektromotory velmi zajímavým modelem. MG7 však přichází se dvěma spalovacími motory a v plánu je plug-in hybrid do budoucna, tady se nikdo (na rozdíl od evropských výrobců) do elektrifikace nenutí. Sympatické.

iZdroj fotografie: MG

A co je možná ještě sympatičtejší, že obě motorizace jsou navíc i relativně dostupné, ta slabší je v podstatě ekonomická (přesto nikterak slabá). Je to možná „nejklasičtější“ spalovací objem v Číně – 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 185 koní a točivým momentem 300 Nm. Plus 7stupňová převodovka DCT. Zkrátka nic extra, ale pro klidnou jízdu zcela vyhovující, ne každý má ambice se předvádět v levém pruhu, nebo oslňovat své přátele a kamarády při diskusích nad silou motorů.

Dva „malé“ motory, výkony zcela dostačující

Nicméně právě pro takto založené jedince má MG přichystanou druhou variantu motoru, přeplňovaný dvoulitr o výkonu 257 koní s točivým momentem 405 Nm. U ní najdeme na zádi vozu 405 VGTI Trophy (slabší má 300 VTGI, obě evidentně vychází z hodnoty točivého momentu – zajímavé). Silnější motor pak přenáší výkon na kola přes devítistupňovou převodovku ZF. Zajímavé: čínská automobilka nemá problém s použitím převodovky renomovaného evropského výrobce. Že by pozůstatky kontinentální historie?

Nic divného. Vývojové centru ve Velké Británii ostatně zaměstnává dvě stovky inženýrů ještě z „původního“ MG. Nějaká stopa tam tedy zřejmě bude. Smutné je, že podle našeho dotazu na oficiální distribuci MG v České republice se s tímto modelem u nás (zatím) nepočítá. Ale co není, může být. Pokud by se udržela rozumná cenová hladina (zatím v přepočtu kolem 600 000 korun), prodejci by neměli zřejmě problémy s malým počtem objednávek. Co myslíte, byl by elegán od MG osvěžením našich silnic? Napište nám do diskuze pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií

Nechali byste se zlákat za tuto cenu?

Zdroj: AutoWorld, MG
Diskuze Vstoupit do diskuze
83 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články