1. Deštník do dveří

Pokud Vás za volantem chytne „slejvák“, tak na tom jako řidič jste ještě poměrně dobře, uvnitř vozidla jste v suchu. Problém nastává ve chvíli, kdy vozidlo musíte opustit a jako první si nejprve musíte doběhnout do kufru pro deštník. Můžete namítnout, že se jedná o pár kapek, ale pokud budete mít smůlu na průtrž mračen, spěcháte na důležitou schůzku, nebo jste dáma s pracně upravenými vlasy, budete na situaci mít jiný názor. Škoda se svým heslem Simply Clever tuto situaci začala řešit už před lety a začala vybavovat své vozy vlastním deštníkem, jehož místo je ve dveřích řidiče. Deštník zde má svou samostatnou přihrádku, která je navíc vybavena odvodem vody a vy tak v případě potřeby máte deštník okamžitě po ruce. Těch pár cenných kroků mezi místem řidiče a zavazadlovým prostorem Vás může skutečně potěšit.

  1. Ovládání kufru nohou

Od německých prémiových automobilek vzešel další zajímavý nápad jak nechat řidiče si své auto zamilovat. Každý určitě zná situaci z nákupních center, případně odjezdů na dovolenou, kdy se k vašemu autu blížíte obtěžkáni nákladem různých tašek či zavazadel a musíte se před svým vozem zastavit, vše položit na zem a otevřít víko zavazadlového prostoru. I tuto situaci začaly automobilky řešit a dnes jsou tak některé moderní vozy vybaveny senzorem pod zadním nárazníkem, kde stačí pouze „švihnout“ nohou v určeném směru a prostor kufru se vám automaticky otevře. Naložení tašek či zavazadel je pak daleko jednodušší a rychlejší.

  1. Parkování mobilem BMW

Automobily se neustále rozrůstají jak do délky, tak ale i do šířky. Dobře patrné je to často na starších sídlištích, kde jsou ještě vyznačena parkovací místa z dob dávno minulých a dnes je možné do nich zaparkovat pouze vozidla z nejmenších kategorií. Tento problém se ale týká také garáží u starších domů a zaparkování do takové garáže se může změnit v naprostou alchymii, stejně jako následné opuštění vozidla. S novým řešením přišlo BMW u své vlajkové lodi, třídy 7, už v roce 2015 a umožnilo situaci vyřešit tak, že řidič své vozidlo opustí a parkovací manévr provede následně za pomocí dotykového klíče a pohybu prstu. Tato činnost vyžaduje trochu praxe, ale pokud je parkování do malé garáže vaším denním chlebem, určitě tuto možnost oceníte.

  1. Asistent rozjezdu do kopce

Rozjezdy do kopce jsou strašákem nejen autoškol, ale následně i pro méně zručné řidiče a řidičky. Pokud vaše auto nemá automatickou převodovku, která umí tuto situaci řešit, bude se vám hodit právě asistent rozjezdu do kopce. Tato vychytávka se už nachází v automobilech delší dobu, ale pokud na ni při jízdě narazíte, tak ji ocení i zkušenější řidiče, protože zkrátka ovládání vozidla usnadňuje. Pokud automatický systém ve vozidle vyhodnotí, že se nacházíte ve svahu a budete se chystat rozjet vpřed, automaticky vám „podrží“ brzdu a uvolní ji až v okamžiku, kdy se začnete rozjíždět. Pokud se za vás nalepil automobil, tak máte jistotu, že do něj při rozjezdu „neťuknete“.

  1. Mrtvý úhel



Jednou z nejčastější příčin dopravních nehod na dálnici je právě „mrtvý úhel“. K této situaci dochází při jízdě v tom momentě, kdy se ve vedlejším pruhu za vámi nachází vozidlo právě v takovém místě, kdy jej nemůžete pomocí zpětného zrcátka vidět. Většina řidičů takovou situaci zažila a jistě nám dáte za pravdu, že je to velice nepříjemné. Nová vozidla jsou tak často vybavena senzorem mrtvého úhlu a v případě, že se v takové oblasti nachází jiné vozidlo, automobil vám ve zpětném zrcátku takovou situaci signalizuje. I přes fakt, že vozidlo za vámi nevidíte, tak můžete v klidu počkat a neohrozit posádku jak vašeho, tak sousedního vozidla.

  1. Ovládání klimatizace na dálku

Příjemná teplota ve vozidle je velice důležitá jak pro komfort cestujících, tak pro bezpečnostech jízdy. V létě jsou vozidla přehřátá tak, že není možné držet volant, v zimě byste naopak nejraději měli na sobě pět vrstev oblečení. Zejména u luxusnějších automobilů je možné tuto situaci řešit ovládáním klimatizace prostřednictvím dálkového ovladače teploty. Taková přístroj Vám umožní upravit teplotu ve vašem vozidle předem na požadovanou hodnotu a vy se tak vracíte k vozu, který má uvnitř příjemnou teplotu. Tuto funkci ocení každý, nejvíce ale rodiny s dětmi, zvlášť po zimním lyžování. Není nad to si před poslední jízdou nechat váš vůz „vyhřát“ a odjíždět s dostatečným pohodlím.

  1. Couvání s přívěsem

Kdo někdy couval s přívěsem, tak určitě ví, že takové couvání je zcela rozdílné od běžného couvání samotného vozidla. Abyste přívěsný vozík dostali do požadovaného místa, je často potřeba natáčet volant do obrácené polohy, než kam se chcete dostat, abyste přívěs dostatečně „rozhodili“ a nasměrovali. Pokud taková činnost není vaším denním chlebem, určitě se u toho zapotíte. Volkswagen u nového Passatu myslel i na tyto situace a přišel s asistentem pro parkování s vlekem. Pokud za svým vozidlem máte přívěs, stačí na ovládacím panelu vozidla nastavit místo, kam chcete zacouvat a vůz to následně provede za vás. Zkušenější z vás určitě vyřeší situaci rychleji, ale velká část řidičů tento asistent ocení.