Odborníci doporučují sedět co nejníže. Díky bezpečnosti i pohodlí

                   

Mít správně nastavenou sedačku ve voze je základ. Jak pro naše celkové pohodlí, tak i proto, že budeme v případě neočekávaných situací v bezpečí, tak i proto, že můžeme lépe zvládat řadu potřebných manévrů. Při hledání té optimální polohy při sezení mají mnozí odborníci zcela jasno. Sedět by se mělo co nejníže. Proč?

Inspirujte se u profesionálů

Než se podíváme na výčet hlavních důvodů, je dobré zmínit, že se lze při volbě správného sezení inspirovat u profesionálů. Tedy u těch, kteří s vozy závodí. Je jedno, o jaké konkrétní závody se jedná. Většinu řidičů vidíme sedět nízko. Proč? Jelikož je to ta nejlepší poloha za volantem. Poklud by tomu bylo jinak, věřte, že to jsou právě profesionálové, kteří začnou sedět jinak. A proč sedět právě v nižší poloze? Na to se podíváme společně.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Je to pohodlné

Prvním důvodem je rozhodně celková pohodlnost. Pokud jedeme jenom pár kilometrů, pohodlnost za volantem nehraje až tak velkou roli. Když bychom ale měli jet několik hodin v kuse, je velmi důležité, jak sedíme. Zde se jasně doporučuje sedět co nejníže, jelikož právě tomuto posezu odpovídá mnohdy i tvar sedadel. Jak sedáku, tak i opěrné části. Při sezení ve vyšší poloze to může být pro naše tělo nepřirozené a nepříjemné a není nic neobvyklého, že se mohou objevit bolesti. Naopak při nižším posezení a dobře seřízené sedačce si můžete připadat doslova jako v křesle.

Je to bezpečné

Sezení co nejníže může být během cestování i bezpečné. Pokud sedíme vysoko, je naše tělo často vzpřímené, což může mít negativní vliv na vzdálenost mezi hlavou a hlavovou opěrkou. Ta by přitom měla být naší hlavě co možná nejblíže, jelikož jedině tak budeme ochráněni v případě nárazu zezadu. Řada auto má možnost jejího nastavení pouze nahoru a dolů, což je při klasické vzpřímené poloze problém. Když však sedíme nízko, doslova „zaplujeme“ do sedačky a hlava je v těsném kontaktu s opěrkou. Což je správně.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Druhé pozitivum se týká již zmíněného faktu, že je naše tělo v plném kontaktu se sedačkou. Záda jsou opřena o celé opěradlo, nikde není mezera, což je z hlediska bezpečnosti také poměrně důležité věc, na kterou jen třeba myslet.

Máme lepší výhled

Jistě můžete namítat, že při tomto posezu dobře nevidíte na předek svého vozu, na celou kapotu. To je sice pravda, ale když se zamyslíte nad tím, zda je to velký problém, zjistíte, že není. Jediný důvod, proč dobře vidět celou kapotu, je parkování. Během něho se tak na pár chvil vzpřímíte. Jinak stačí dodržovat bezpečnou vzdálenost a vidět kapotu není nutné.

A kde je tedy onen lepší výhled? Jsou to vaše boční okénka, ale i vaše zrcátka. Pokud sedíte níže, máte hlavu ve správné úrovni, což se při vyšším posezení říci nedá, jelikož v tomto případě sledujete pohyb okolo vozu shora dolů, což nemusí poskytovat optimální výhled na vše, co se kolem vás děje.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Snížíte těžiště

I to je jeden z důvodů, proč si sednout níže. Při běžném cestování patrně žádnou změno, nepocítíte, ale pokud zkusíte trochu sportovnější jízdu, spojenou třeba s agresivním průjezdem zatáčkami, a k tomu pojedete ve voze dva, už může být rozdíl. Rozdíl v tom, zda budete oba dva sedět na sedadle v nejvyšší poloze, čímž těžiště zvýšíte, nebo budete sedět na nejnižší poloze a tím těžiště snižovat. V takovém případě může vaše auto lépe sedět a lépe se chovat. Samozřejmě nečekejte zázraky, vliv má řada dalších věcí, ale faktem je, že i tímto se dá k úpravě těžiště a k lepšímu držení vozu na silnici přispět.

Diskuze Vstoupit do diskuze
120 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články