Má spotřebu jako zapalovač a cenu jako Dacia. Nový Opel je štikou v rybníce, která vás hodně překvapí

Nový Opel Corsa Hybrid si bere to nejlepší z obou světů – nízkou spotřebu a skvělou cenovku. V čem je jeho tajná zbraň?

Další 3 fotografie
Další 3 fotografie
                   

Ano, už slyším pána tamhle vzadu u monitoru, že nová Corsa vlastně není Corsa. Ale „jen“ přeznačkovaný Peugeot 208, s ohledem na to, že jak Opel, tak Peugeot patří pod koncern Stellantis. A ano, na první i druhý pohled je patrné, že oba vozy mají „něco málo“ společného. Jenže. Jakkoli se mi nová 208 vždy enormně líbila – a dodnes se na tom nic nezměnilo – ve finále bych se možná přiklonil ke Corse. Což je něco, co bych ještě nedávno takřka vyloučil. Ptáte se, kde nastala ta změna? Vysvětlím za okamžik, nenechte se prosit.

Dvě verze mild-hybridu, obě se skvělou spotřebou

U aut totiž možná více než jindy platí, že někdy zkrátka není nad osobní zkušenost. A protože novou 208 (v té kouzelné žluté hořčicové barvě, kterou jsem si osobně okamžitě pojmenoval „Dijon“) má moje kamarádka a jel jsem s ní již několikrát, nezbývalo, než si zkusit Corsu. Šance k tomu se mi naskytla nedávno, při debatě s jedním dealerem, který má krom Mazdy v portfoliu právě i Opel. A showroom s nádhernou Mazdou MX-5, mimochodem. Ale já jsem tentokrát mířil o kus níže. „Půjčíte mi ji na víkend?“ „Je vaše,“ zněla odpověď. A jak to dopadlo?

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Na malé auto do města velmi interesantní pohonné jednotky

Co mne na Corse hned v úvodu opravdu zaujalo, byly (na tak malé auto) velmi zajímavé parametry: Hybridní verze (tu jsem měl půjčenou) využívá mild-hybrid technologii s napětím 48 V, což jí umožňuje stlačit spotřebu paliva na 4,5 l/100 km (kombinovaná hodnota dle výrobce). Zajímavé navíc je, že Opel nabízí rovnou dvě výkonnostní verze hybridu: 110 koní a 136 koní. Už základní výkon ale zajišťuje solidní dynamiku nejen ve městě, ale i při jízdě po dálnici.

Nicméně hybrid mi dává smysl především ve městě, kde (pokud je dobře navržený a sestavený) zajistí z velké části bezemisní provoz. A o to především jde. Nová Corsa se tak dostává do hájemství třeba Yarisu od Toyoty, případně nového (a velmi zajímavého) MG3 Hybrid, které jsem měl možnost také vyzkoušet. Proti němu je však Corsa přece jen o trochu větší a dospělejší vůz. Jak si ale stojí v porovnání s ostatní konkurencí? Připravil jsem pro vás malou srovnávací tabulku:

ModelCenaVýkon (k)Spotřeba (l/100 km)Pohon
Opel Corsa Hybridod 465 000110 / 1364,5 l/100 kmbenzín (mild-hybrid)
Dacia Sanderood 309 000 Kč915,3 l/100 kmbenzín
Škoda Fabiaod 369 900 Kč80 / 1105,4 l/100 kmbenzín
Citroën C3od 329 900 Kč83 / 1105,2 l/100 kmbenzín
Hyundai i20od 359 990 Kč84 / 1005,2 l/100 kmbenzín
Zdroj: rešerše AutoŽivě.cz

O něco vyšší cenu vyváží moderní pohonná jednotka

Jak je vidět, Opel Corsa Hybrid je sice o něco dražší než úplný základ řady, jakým je třeba Sandero či Fabia, nicméně nabízí jednoznačně modernější hybridní techniku a jako bonus nižší spotřebu. A navíc. Kdo jste někdy v poslední době kupoval auto, víte moc dobře, že ceníková cena je opravdu jen ceníková. Všechny ty slevy, balíčky, promo akce (a šikovné jednání s dealerem, nutno dodat) dokáží vykouzlit desítky tisíc dolů, někdy i víc. U Sandera to popravdě už moc nepůjde, tam je cena opravdu na hraně možného.

i

Pro mne osobně by tak Corsa, s přihlédnutím k opravdu moderní technice pod kapotou, byla z malých vozů zřejmě jedním z nejvážnějších favoritů. Ano, uvnitř nejásám nad tvrdými plasty a vadí mi malý displej přístrojové desky (Stellantis: zlobím se!!!), ale chápu, tohle není Audi. Ale to ani cenovkou. Je to moderní, malé, bezpečné auto s promyšleným pohonem, do města jako dělané, které se současně neztratí ani na dálnici. A jak osobně vždy vyzdvihuji Fabii v této kategorii, tato hybridní Corsa je českému bestselleru minimálně důstojným soupeřem. Souhlasíte?

Galerie

Další 3 fotografie
Další 3 fotografie
Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články