Kultovní Opel je opět prodejním hitem, postavíte se také do fronty? Stačilo oprášit legendární jméno

Když Opel po dvaceti letech vytáhne z archivu jméno Frontera, je jasné, že hraje vysokou hru. Tentokrát mu to ale vychází, nový model bere útokem evropské trhy a za cenu, která dává smysl i českým rodinám.

i Zdroj fotografie: Guillaume Vachey / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Když výrobce po letech opráší jméno, které ještě pořád rezonuje mezi řidiči, je to vždycky risk. Buď to vyjde a lidé se začnou na novinku doslova hrnout, nebo přijde ticho a zůstane jen trpké zklamání. V případě Opelu Frontera je hned od začátku jasné, do které skupiny vůz spadá.

Tenhle kultovní Opel je znovu na výsluní a zájem o něj je tak velký, že se zákazníci v některých zemích skutečně zapisují do pořadníků. A upřímně. Dá se jim divit, když víte, co všechno Frontera nabízí a za kolik? Jméno Frontera použil Opel poprvé v roce 1991. Tehdy šlo o poctivý terénní vůz se žebřinovým rámem, vysokým podvozkem a naprosto upřímným charakterem. Měl skvělý pohon všech kol, robustní motory a nebál se těžkého terénu.

Je to móda, jako když Ford oprášil jména Puma a Capri

Pro mnoho řidičů to byl první „západní“ teréňák, který zvládl polní cesty, lesní svahy i zimní výjezdy na hory. První generace Frontery se vyráběla až do roku 2004 a dodnes má pověst auta, které snese drsné zacházení. Často ji ještě pořád potkáte na vesnici nebo někde u lesa, pracovně odřenou a ošlehanou, ale stále funkční. Myslím, že tahle dodnes slouží na polesí u dědy na vesnici. Kdysi červeno bílá. No nic. Cenově se stará Frontera na trhu s ojetinami pohybuje zhruba v rozmezí 50 000 Kč až 100 000 Kč.

iZdroj fotografie: Foto: Opel / MOTO MORAVA

Typicky slouží jako nástroj pro práci v náročném prostředí. To je realita, tady není co měnit. Jenže rok 2004 nebyl definitivní tečkou. V roce 2024, tedy přesně 20 let po ukončení výroby první Frontery, se Opel rozhodl legendární jméno oživit. Jenže úplně jinak. Místo hrubé terénní mašiny přichází moderní crossover segmentu C.

Auto, které míří přímo do středu zájmu evropských zákazníků. Včetně těch českých. V době, kdy SUV a crossovery zaplavily trh, působí tahle strategie logicky. Frontera už není klasickým offroadem. Dnes je to prostorný rodinný crossover s vyšší stavbou karoserie, solidním zavazadlovým prostorem a orientací hlavně na pohodlí. Má pohon předních kol a zákazník si může vybírat mezi hybridními verzemi a čistě elektrickou variantou.

Dřív to byl pravověrný offroad, dnes nemá nic společného

Opel tak používá staré jméno, ale technika je naprosto aktuální. A teď to podstatné. Jak si tenhle vůz stojí na českém trhu? Z oficiálního webu je jasně vidět, že nová Frontera má ambici být masovým modelem. Základní verze Nová Frontera začíná na ceně od 499 990 Kč včetně DPH. To je vstupenka do světa nového Opelu Frontera se spalovacím ústrojím. Tedy hybridem. Pro mnoho českých rodin velmi zajímavá částka. Bavíme se o novém autě z autorizovaného showroomu, s plnou zárukou a moderní technikou.

iZdroj fotografie: Alexander-93 / Creative Commons / CC-BY-SA

Kdo chce jít cestou elektromobility, má k dispozici variantu Nová Frontera Electric. Ta na českém webu startuje na 649 990 Kč včetně DPH. Tady už cílovou skupinou nejsou milovníci starých terénních strojů, ale spíš lidé, kteří chtějí tichý a lokálně bezemisní provoz. Typicky městské rodiny, každodenní dojíždění do práce, školky, nákupy, víkendové výlety za město.

Frontera jako elektrický crossover v podstatě přesně zapadá do toho, jak dnes většina lidí auto používá. Když se nad tím zamyslíte, Opel tady chytře pracuje s emocemi. Starší generace ještě pamatuje původní Fronteru jako auto, které se nezastaví před bahnem ani sněhem. Mladší generace pak v novém modelu vidí stylový crossover s jednoduchou možností financování a rozumnou cenou.

Úspěch tady je a bez pochyby za to může i osvědčené jméno

Zákazníci v Evropě se podle původního textu staví doslova do front, protože kombinace jména, výbavy a ceny působí velmi lákavě. Na českém trhu to nebude jiné. Stačí se podívat, jak rychle mizí skladové vozy jiných oblíbených crossoverů podobné velikosti. Frontera k nim přidává navíc silný marketingový příběh. Nová Frontera působí na fotkách velmi sebevědomě. Typická nová maska, výrazná světla, čisté plochy a robustní silueta. To všechno je dnes pro kupující v segmentu Crossover C klíčové. Auto musí vypadat moderně.

iZdroj fotografie: Opel

Musí být snadno rozpoznatelné a fotogenické. Frontera to splňuje. Design se nesnaží jen kopírovat konkurenci, má vlastní výraz, který navazuje na současnou rodinu modelů Corsa, Astra nebo Mokka. Uvnitř dostanou zákazníci to, co od nového Opelu čekají.

Digitální přístrojový štít, centrální dotykový displej infotainmentu, konektivitu se smartphony, moderní bezpečnostní asistenty. Adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu, čtení dopravních značek, automatické nouzové brzdění. To všechno jsou prvky, které už dnes bereme jako téměř povinnou výbavu nového rodinného auta.

Opel to ví a podle původního článku nové Fronteře nadělil velmi slušnou technickou výbavu. V kombinaci s českými ceníky to působí opravdu přitažlivě. Jisté je také jedno. Do terénu nová Frontera nepojede. Nezvládla by to a zůstala by viset na prvním zlomu bezi asfaltem a polňačkou. Terénní schopnosti ale dnes už od auta nikdo nečeká.

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 14 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články