Opel mění logo pro novou elektro éru. Blesk ve znaku dostal nový význam, bude to pěkná nabíječka

S příchodem elektromobility přichází i změny ve stylu vizuální komunikace, přičemž nové logo bývá jako první v pořadí. Nejinak je tomu i u „elektrického blesku“ – symbolu Opelu.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
                   

Letopočty 2022/2023 nepochybně vstoupí do dějin a budou se další desítky let opakovat v učebnicích pro další generace. Ať již válkou na Ukrajině, nebo opravdu zásadním přechodem od spalovacích motorů k elektromobilitě. Opravdu, to, o čem automobilky (krom Tesly, pochopitelně) uvažovaly v nějakém blízkém horizontu, se během roku změnilo v urputný souboj s časem. Z časového určení „někdy v blízké budoucnosti“ se stalo „dnes, nejpozději zítra“. A změny jsou patrné nejen v motorech a bateriích. Pojďme se na jednu takovou podívat společně.

Do nové elektro éry s novým logem

Výrobci se celkem pochopitelně snaží, aby do „nového věku“ automobilismu vstupovali se zcela čistým štítem, bez jakýchkoli vazeb na dřívější „nečistou výrobu“. Nebo si snad myslíte, že pro potenciálního zákazníka třeba VW ID.Buzz je naftová minulost TDI motorů (o skandálu Dieselgate nemluvě) něčím zajímavým? Pochopitelně že nikoli. Naopak, VW (a nejen VW) se snaží, seč mohou, aby všechno bylo nové, prozářené pozitivní (elektrickou) energií. A od teď nás čekaly jen světlé zítřky. Vadné vstřikovače paliva? To už si nepamatujeme.

iZdroj fotografie: Opel

Jednou z nejvíce viditelných změn bývá vnější vizuál automobilky, reprezentovaný pochopitelně nejvíc logem. Volkswagen již svoji změnu ohlásil dříve, opravdu až na dřeň zjednodušené „VW“ sice příliš elektro věk neevokuje, ale v tomto případě šlo (právě po aféře Dieselgate) i o určitou symboliku přerodu VW na jinou firmu. Tedy jinou co se vlastní filozofie týče. Z barevného, pěkně zakulaceného a „plnotučného“ modrobílého loga VW se stalo jednoduché, jednobarevné, graficky i obsahově střídmé VW pro nové časy.

Blesk se k elektro tematice více než hodí

A tradiční německý rival Opel pochopitelně nemohl zůstat pozadu. Jak vidíme na vývoji loga za posledních zhruba 20 let, „blesk“ na něm byl postupně stylizován a různě doplňován (a zase ochuzován) o nápis OPEL. Zakladatel automobilky Adam Opel by myslím byl udiven, kam se jeho původní grafika posunula. A především kam se posunuly automobily. Poslední generace Astry se setkala s velmi příznivým ohlasem (upřímně – proti Golfu VIII to zase tak těžké nebylo), plány Stellantisu do budoucna jsou však ryze elektrické.

iZdroj fotografie: Opel

Nové logo do nové doby

A jim se má také přizpůsobit nové logo. To si sice ponechalo známý blesk jako ústřední prvek, ale symbol dostal nabroušený design, který mu podle Opelu dodává progresivní a moderní vzhled. Logo bude představeno v září na autosalonu IAA v Mnichově, během kterého Opel vyzdvihne svůj posun v oblasti elektrifikace. Značka totiž představí plně elektrické kompaktní kombi Astra Sports Tourer Electric. Že by konkurence pro MG5? K němu pak aktualizovanou bateriovou elektrickou verzi malé Corsy a třetí elektrický model.

Logo vyjadřuje závazek značky stát se plně elektrickým výrobcem v Evropě do roku 2028,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Opelu Florian Huettl. „Blesk – nebo německy ‚Blitz‘ – je úzce spojen s elektřinou a je ideálním emblémem, který symbolizuje přístup Opelu k éře elektromobility,“ řekl Huettl. Logo bude na nových vozech Opel zavedeno od roku 2024. A my můžeme jen popřát, aby modely s novým „Blitzem“ na kapotě splnily očekávání, které do nich jejich tvůrci vloží!

Je podle vás nové logo Opelu „trefou do černého“?

Zdroj: Opel
Diskuze Vstoupit do diskuze
100 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články