Tady někdo udělal chybu: Nové auto na trhu s vyhlášeným motorem. Za cenu, které Češi nedokážou odolat

Velké auto za málo peněz. Navíc je to tradiční značka jedné z nejstarších automobilek, bez elektřiny pod kapotou.

i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
                   

Značky čas od času vytáhnou pomyslnou vysokou kartu, která rychle přepíše rovnováhu na trhu. V jediném okamžiku. Tentokrát se to povedlo Opelu. Na našem trhu nabízí Astru v edici Last Call. Tedy doslova „poslední výzvu“, ještě s neelektrifikovaným motorem a s cenovou nabídkou, která evokuje časy před vlnou zdražování. V redakci AutoŽivě sledujeme aktuální prodejní nabídky a zdá se, že je vlastně z čeho vybírat. Nedávno jsem psal o tom, že je možné koupit Dacii Duster za polovinu ceny. Tedy půlku teď a druhou polovinu za rok.

Některé značky na českém trhu dokážou překvapit cenou

Ale bez úroku. To je slušné. A slušná je i nabídka Opelu. Už jen tím, že tahle kombinace působí až nečekaně svěže. Odpovídá jednoduchému zadání. Normální auto za normální peníze, bez zbytečné složitosti pod kapotou, se slušnou výbavou ve standardu. Bez pocitu, že základ je jen papírový. Navíc v době, kdy automobilka deklaruje, že benzínové jednotky bez asistence elektřiny postupně opustí nabídku ve prospěch dražších hybridů. Možná tím chce dát tradičnímu přístupu důstojnou tečku, která dává smysl i v účtech.

iZdroj fotografie: Opel

Klíčovým faktem, který vrací pozornost k racionálnímu jádru celé věci, je zvolená technika. Tříválcová zážehová dvanáctistovka s turbem o výkonu 130 koní. Tedy přesně ten typ motoru, který z Aster dělal už dřív kompetentní společníky na běžné ježdění. Ať už to znamená denní dojíždění za prací, popojíždění po městě, nebo víkendový přesun na dálku. S šestirychlostním manuálem vychází hatchback na 479 990 Kč. To je v aktuální realitě segmentu C hodnota, u níž se nikdo neptá, čím je podmíněná. Otázkou spíš je, proč takových nabídek na trhu není víc.

Cena je hluboko pod půl milionem za auto, které umí všechno

Lze volit i osmirychlostní automat za 529 990 Kč. Jasná možnost pro ty, kdo preferují komfort bez práce se spojkou. Přitom Opel nezapomněl ani na praktičtější variantu s velkým kufrem. Takže kombi, tedy ST, startuje v edici Last Call s manuálem na 499 990 Kč. Tím otevírá dveře těm, kdo od auta čekají víc prostoru, ale nechtějí k tomu připlácet v desítkách tisíc navíc jen za jiný tvar střechy a zadních dveří. Smysl celé nabídky podtrhuje samotné chování vozu. Hatchback s motorem 1,2 litru a manuálem jezdí za 5,8 litru benzinu na sto kilometrů.

iZdroj fotografie: Opel

Z nuly na stovku zvládne zrychlit za 9,7 sekundy. To v praxi znamená, že tempo na okreskách drží bez nervozity z nedostatku dynamiky. A na dálnici není odkázaný jen na pravý pruh, přičemž spotřeba nekazí dobrou náladu po návratu od pumpy. Když se k tomu připočte výbava základního stupně Edition, nepůsobí ten termín „základ“ jako kompromis, ale spíš jako rozumný výběr. Součástí je například šest airbagů.

Široká výbava, tradiční benzínový motor, nízká spotřeba

Jsou tady adaptivní LED světla s automatickými dálkovými, adaptivní tempomat. Okna v elektrice a bezklíčový start jako dnešní samozřejmosti. Automatická klimatizace, digitální přístrojový panel a bezdrátové Apple CarPlay i Android Auto. A tak dále a tak dále, není toho málo. Ne za tu cenu. Tím se vracíme k důležité větě. Opel tímto krokem nevzkřísil minulost, ale připomněl, že normálnost má v automobilovém světě stále hodnotu. Když se spojí rozumná cena, solidní technika a slušná výbava, je to prostě dobrá nabídka. Kterou podle mě elektromobily neumí.

Galerie

Další 2 fotografie
Další 2 fotografie

Koupíte si Opel?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 14 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články