ojetinám, ale lidé je naopak kupují více, než kdy před tím. Svůj vliv na to má i pandemie koronaviru. Právě na tuto situaci vznikl název „Pandemic Motors“. Není to však jen problém koronaviru, ale také názorů, které delší dobu lidé mají na nařízení EU.

Jak je to s prodeji?

Prodeje nových automobilů stouply oproti loňskému roku. Problémem však aktuálně je, že automobilky nemají všechny potřebné součástky na dokončení vozů. Zákazníci jsou z minulosti zvyklí, že co není hned, je pozdě a teď najednou jsou postaveni před situaci, kdy na auto musí čekat i rok. To dává prostor v hledání alternativ, jak se dostat k novému vozu. Lidé se poohlížejí po autech, která jsou již vyrobená, jejich ceny však nejsou nižší. Jelikož je poptávka po autech vyšší než aktuální nabídka, tak prodejci nechtějí dávat prakticky žádné slevy.

Prodej nových aut

Dalším logickým krokem kupujících je poohlédnout se po ojetém voze, třeba ročním. S těmi je situace prakticky stejná jako s nově vyrobenými. Jejich cena neklesá vlivem vyšší poptávky nad nabídkou. V zahraničí to není o nic lepší. Je pak na úvaze každého, jestli za stejné peníze koupí roční vůz s nějakými kilometry na kontě nebo pořídí úplně nový. Tohle však ještě nejsou hlavní faktory, které by vadily EU. Ta chce, aby se prodávaly nové vozy, tedy hlavně ty, co mají zásuvku. Ale co ostatní, kteří nedosáhnou na nový vůz?

Jak je to s prodeji ojetých vozů?

Ojeté vozy jsou pak pro ideologii o „bezuhlíkovém zítřku“ pro EU podstatně horší. Pravdou je, že každý vůz se stane jednou starým a začne „vadit“. Ojeté vozy stouply na prodejích napříč Evropou. Vyplývá to jednak z faktu, že nová vozidla mají problémy s dokončením výroby a jednak z faktu, že jsou v současné ekonomicky nestabilní situaci drahá. Je pak jednodušší slevit z nároků a podívat se třeba po 5leté ojetině. V tuzemsku prodeje ojetých vozidel od března 2021 překonávají loňský rok a v některých měsících dokonce i prodeje za posledních 5 let.

Prodej ojetých aut

V Evropě se pak prodeje zvyšují, stejně jako u nás, na základě preference vlastní dopravy před hromadnou. V hromadné dopravě je totiž riziko nákazy koronavirem větší než při individuální přepravě. To sebou nese jistá rizika. Kromě větší vytíženosti silnic i vyšší spotřebu ropy a větší tvorbu kolon. Z pohledu EU úředníků je však kolona nebo rizikovost nehody „zanedbatelná“. Pro evropské úředníky je důležitý fakt, že na silnici jsou starší vozidla, která se nehodí do jejich zelené politiky.

Elektromobilita a mobilita Evropy

Podle závazků, které si dala EU, má v roce 2025 nastoupit v platnost emisní norma EURO 7. Ta sama o sobě je dosti radikálním krokem, protože ze současných limitů 95 g/km stanovuje 30 g/km. Tento limit není možné splnit bez použití elektrického motoru či jiné technologie. Bohužel tady stále narážíme na fakt, že elektromobily jsou drahé. Nejsou z dlouhodobého hlediska ekonomicky výhodné a prodejnost z druhé ruky je také mizerná.

Je pravdou, že elektrickou energii jsme teoreticky schopni vyrobit samostatně, nepotřebujeme ji dovážet, tak jako ropu. Nicméně existují pokusy se syntetickým benzínem, který by se měl začít vyrábět v příštím roce. Jeho složení je jednodušší než u běžného benzínu, má dosáhnout úspory v emisích až o 85 % a může jej spalovat jakýkoliv spalovací motor, bez ohledu na stáří. Infrastruktura je již vybudovaná a stačí jen vyměnit obsah v nádržích. Jak se toto palivo bude dále vyvíjet je otázkou, každopádně našlápnuto k distribuci má velmi slušně. 

Pandemic Motors

Z výše uvedených informací je vcelku jednoduché si udělat obrázek o chování spotřebitele v Evropě. Člověk, který se snaží fungovat běžným stylem, ale z každé strany se na něj valí restrikce, zdražování energií, potravin, bydlení atd. nemá pak situaci v dopravě jednoduchou. Pokud takový člověk chce zachovat svoji mobilitu, pak nákup cenově dostupné ojetiny dává smysl. Tento jev je pak možné vypozorovat napříč celou Evropou. 

K podobnému závěru přišlo mnoho lidí. Přesedlali tak z veřejné dopravy do osobních aut. A protože ekonomicky nejjednodušší volbou byl nákup levné ojetiny (15 a více let staré), vznikl pro tuto situaci název „Pandemic Motors“. Jde vlastně o to, že lidé dávají přednost individuální dopravě před hromadnou z důvodů rizika nákazy. To se pochopitelně neshoduje s tím, co chce EU. Uvidíme až časem, s čím přijde EU. Možností má více. Jednou z nich je i podpora hromadné dopravy, mezi méně populární možnosti pak patří různé restrikce.

Jaké auto jste si naposledy koupili vy?

Zdroj: SDA, EuraCtiv

"/> Problémem EU je kauza Pandemic Motors | AutoŽivě.cz

EU zasáhne proti ojetinám. Nechce, aby je lidé kupovali místo elektromobilů. Tím by se její plán rozpadl jako domeček z karet

Pandemie koronaviru způsobila, že lidé upřednostňují individuální dopravu před hromadnou. Zvýšil se tak prodej starších neekologických aut, což se nelíbí EU.

i

Evropská unie má své představy o budoucnosti dopravy, ale trh se zatím chová úplně jinak. EU dlouhodobě bojuje proti klasickým spalovacím motorům a starším ojetinám, ale lidé je naopak kupují více, než kdy před tím. Svůj vliv na to má i pandemie koronaviru. Právě na tuto situaci vznikl název „Pandemic Motors“. Není to však jen problém koronaviru, ale také názorů, které delší dobu lidé mají na nařízení EU.

Jak je to s prodeji?

Prodeje nových automobilů stouply oproti loňskému roku. Problémem však aktuálně je, že automobilky nemají všechny potřebné součástky na dokončení vozů. Zákazníci jsou z minulosti zvyklí, že co není hned, je pozdě a teď najednou jsou postaveni před situaci, kdy na auto musí čekat i rok. To dává prostor v hledání alternativ, jak se dostat k novému vozu. Lidé se poohlížejí po autech, která jsou již vyrobená, jejich ceny však nejsou nižší. Jelikož je poptávka po autech vyšší než aktuální nabídka, tak prodejci nechtějí dávat prakticky žádné slevy.

Prodej nových aut

Dalším logickým krokem kupujících je poohlédnout se po ojetém voze, třeba ročním. S těmi je situace prakticky stejná jako s nově vyrobenými. Jejich cena neklesá vlivem vyšší poptávky nad nabídkou. V zahraničí to není o nic lepší. Je pak na úvaze každého, jestli za stejné peníze koupí roční vůz s nějakými kilometry na kontě nebo pořídí úplně nový. Tohle však ještě nejsou hlavní faktory, které by vadily EU. Ta chce, aby se prodávaly nové vozy, tedy hlavně ty, co mají zásuvku. Ale co ostatní, kteří nedosáhnou na nový vůz?

Jak je to s prodeji ojetých vozů?

Ojeté vozy jsou pak pro ideologii o „bezuhlíkovém zítřku“ pro EU podstatně horší. Pravdou je, že každý vůz se stane jednou starým a začne „vadit“. Ojeté vozy stouply na prodejích napříč Evropou. Vyplývá to jednak z faktu, že nová vozidla mají problémy s dokončením výroby a jednak z faktu, že jsou v současné ekonomicky nestabilní situaci drahá. Je pak jednodušší slevit z nároků a podívat se třeba po 5leté ojetině. V tuzemsku prodeje ojetých vozidel od března 2021 překonávají loňský rok a v některých měsících dokonce i prodeje za posledních 5 let.

Prodej ojetých aut

V Evropě se pak prodeje zvyšují, stejně jako u nás, na základě preference vlastní dopravy před hromadnou. V hromadné dopravě je totiž riziko nákazy koronavirem větší než při individuální přepravě. To sebou nese jistá rizika. Kromě větší vytíženosti silnic i vyšší spotřebu ropy a větší tvorbu kolon. Z pohledu EU úředníků je však kolona nebo rizikovost nehody „zanedbatelná“. Pro evropské úředníky je důležitý fakt, že na silnici jsou starší vozidla, která se nehodí do jejich zelené politiky.

Elektromobilita a mobilita Evropy

Podle závazků, které si dala EU, má v roce 2025 nastoupit v platnost emisní norma EURO 7. Ta sama o sobě je dosti radikálním krokem, protože ze současných limitů 95 g/km stanovuje 30 g/km. Tento limit není možné splnit bez použití elektrického motoru či jiné technologie. Bohužel tady stále narážíme na fakt, že elektromobily jsou drahé. Nejsou z dlouhodobého hlediska ekonomicky výhodné a prodejnost z druhé ruky je také mizerná.

Je pravdou, že elektrickou energii jsme teoreticky schopni vyrobit samostatně, nepotřebujeme ji dovážet, tak jako ropu. Nicméně existují pokusy se syntetickým benzínem, který by se měl začít vyrábět v příštím roce. Jeho složení je jednodušší než u běžného benzínu, má dosáhnout úspory v emisích až o 85 % a může jej spalovat jakýkoliv spalovací motor, bez ohledu na stáří. Infrastruktura je již vybudovaná a stačí jen vyměnit obsah v nádržích. Jak se toto palivo bude dále vyvíjet je otázkou, každopádně našlápnuto k distribuci má velmi slušně. 

Pandemic Motors

Z výše uvedených informací je vcelku jednoduché si udělat obrázek o chování spotřebitele v Evropě. Člověk, který se snaží fungovat běžným stylem, ale z každé strany se na něj valí restrikce, zdražování energií, potravin, bydlení atd. nemá pak situaci v dopravě jednoduchou. Pokud takový člověk chce zachovat svoji mobilitu, pak nákup cenově dostupné ojetiny dává smysl. Tento jev je pak možné vypozorovat napříč celou Evropou. 

K podobnému závěru přišlo mnoho lidí. Přesedlali tak z veřejné dopravy do osobních aut. A protože ekonomicky nejjednodušší volbou byl nákup levné ojetiny (15 a více let staré), vznikl pro tuto situaci název „Pandemic Motors“. Jde vlastně o to, že lidé dávají přednost individuální dopravě před hromadnou z důvodů rizika nákazy. To se pochopitelně neshoduje s tím, co chce EU. Uvidíme až časem, s čím přijde EU. Možností má více. Jednou z nich je i podpora hromadné dopravy, mezi méně populární možnosti pak patří různé restrikce.

Jaké auto jste si naposledy koupili vy?

Zdroj: SDA, EuraCtiv

                   

Evropská unie má své představy o budoucnosti dopravy, ale trh se zatím chová úplně jinak. EU dlouhodobě bojuje proti klasickým spalovacím motorům a starším ojetinám, ale lidé je naopak kupují více, než kdy před tím. Svůj vliv na to má i pandemie koronaviru. Právě na tuto situaci vznikl název „Pandemic Motors“. Není to však jen problém koronaviru, ale také názorů, které delší dobu lidé mají na nařízení EU.

Jak je to s prodeji?

Prodeje nových automobilů stouply oproti loňskému roku. Problémem však aktuálně je, že automobilky nemají všechny potřebné součástky na dokončení vozů. Zákazníci jsou z minulosti zvyklí, že co není hned, je pozdě a teď najednou jsou postaveni před situaci, kdy na auto musí čekat i rok. To dává prostor v hledání alternativ, jak se dostat k novému vozu. Lidé se poohlížejí po autech, která jsou již vyrobená, jejich ceny však nejsou nižší. Jelikož je poptávka po autech vyšší než aktuální nabídka, tak prodejci nechtějí dávat prakticky žádné slevy.

iZdroj fotografie: Svaz dovozců automobilů
Prodej nových aut

Dalším logickým krokem kupujících je poohlédnout se po ojetém voze, třeba ročním. S těmi je situace prakticky stejná jako s nově vyrobenými. Jejich cena neklesá vlivem vyšší poptávky nad nabídkou. V zahraničí to není o nic lepší. Je pak na úvaze každého, jestli za stejné peníze koupí roční vůz s nějakými kilometry na kontě nebo pořídí úplně nový. Tohle však ještě nejsou hlavní faktory, které by vadily EU. Ta chce, aby se prodávaly nové vozy, tedy hlavně ty, co mají zásuvku. Ale co ostatní, kteří nedosáhnou na nový vůz?

Jak je to s prodeji ojetých vozů?

Ojeté vozy jsou pak pro ideologii o „bezuhlíkovém zítřku“ pro EU podstatně horší. Pravdou je, že každý vůz se stane jednou starým a začne „vadit“. Ojeté vozy stouply na prodejích napříč Evropou. Vyplývá to jednak z faktu, že nová vozidla mají problémy s dokončením výroby a jednak z faktu, že jsou v současné ekonomicky nestabilní situaci drahá. Je pak jednodušší slevit z nároků a podívat se třeba po 5leté ojetině. V tuzemsku prodeje ojetých vozidel od března 2021 překonávají loňský rok a v některých měsících dokonce i prodeje za posledních 5 let.

iZdroj fotografie: Svaz dovozců automobilů
Prodej ojetých aut

V Evropě se pak prodeje zvyšují, stejně jako u nás, na základě preference vlastní dopravy před hromadnou. V hromadné dopravě je totiž riziko nákazy koronavirem větší než při individuální přepravě. To sebou nese jistá rizika. Kromě větší vytíženosti silnic i vyšší spotřebu ropy a větší tvorbu kolon. Z pohledu EU úředníků je však kolona nebo rizikovost nehody „zanedbatelná“. Pro evropské úředníky je důležitý fakt, že na silnici jsou starší vozidla, která se nehodí do jejich zelené politiky.

Elektromobilita a mobilita Evropy

Podle závazků, které si dala EU, má v roce 2025 nastoupit v platnost emisní norma EURO 7. Ta sama o sobě je dosti radikálním krokem, protože ze současných limitů 95 g/km stanovuje 30 g/km. Tento limit není možné splnit bez použití elektrického motoru či jiné technologie. Bohužel tady stále narážíme na fakt, že elektromobily jsou drahé. Nejsou z dlouhodobého hlediska ekonomicky výhodné a prodejnost z druhé ruky je také mizerná.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Je pravdou, že elektrickou energii jsme teoreticky schopni vyrobit samostatně, nepotřebujeme ji dovážet, tak jako ropu. Nicméně existují pokusy se syntetickým benzínem, který by se měl začít vyrábět v příštím roce. Jeho složení je jednodušší než u běžného benzínu, má dosáhnout úspory v emisích až o 85 % a může jej spalovat jakýkoliv spalovací motor, bez ohledu na stáří. Infrastruktura je již vybudovaná a stačí jen vyměnit obsah v nádržích. Jak se toto palivo bude dále vyvíjet je otázkou, každopádně našlápnuto k distribuci má velmi slušně. 

Pandemic Motors

Z výše uvedených informací je vcelku jednoduché si udělat obrázek o chování spotřebitele v Evropě. Člověk, který se snaží fungovat běžným stylem, ale z každé strany se na něj valí restrikce, zdražování energií, potravin, bydlení atd. nemá pak situaci v dopravě jednoduchou. Pokud takový člověk chce zachovat svoji mobilitu, pak nákup cenově dostupné ojetiny dává smysl. Tento jev je pak možné vypozorovat napříč celou Evropou. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

K podobnému závěru přišlo mnoho lidí. Přesedlali tak z veřejné dopravy do osobních aut. A protože ekonomicky nejjednodušší volbou byl nákup levné ojetiny (15 a více let staré), vznikl pro tuto situaci název „Pandemic Motors“. Jde vlastně o to, že lidé dávají přednost individuální dopravě před hromadnou z důvodů rizika nákazy. To se pochopitelně neshoduje s tím, co chce EU. Uvidíme až časem, s čím přijde EU. Možností má více. Jednou z nich je i podpora hromadné dopravy, mezi méně populární možnosti pak patří různé restrikce.

Jaké auto jste si naposledy koupili vy?

Zdroj: SDA, EuraCtiv

Diskuze Vstoupit do diskuze
53 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články