Papež František je jedním z velmi výjimečných představitelů církve, jelikož pokud jde o tolik diskutovanou skromnost, jde skutečným příkladem. Nejenom v tom, co konkrétně dělá, ale i v tom, v čem konkrétně jezdí. Do rukou se mu dostal nový papamobil a nutno říci, že jde o značku a model, kterému se u nás řada lidí vysmívá.

Bude jezdit ve voze Dacia Duster

Rumunská Dacia je známá jako lowcost značka, která láká především na nízkou cenu a jednodušší provedení a výbavu. Nutno však říci, že mnoha lidem tato varianta plně vyhovuje. A jak se ukazuje, vyhovuje o papeži, který chce i tímto způsobem odkazovat k určité skromnosti. Auto ho má především přepravovat z bodu A do bodu B, a to rumunská Dacia Duster naprosto splňuje. Tak proč chtít více?

Není to jeho první Dacia

Nejde o první vůz rumunské lowcost automobilky. Nezapomínejme také na jeho nedávnou cestu do Arménie. I tam se musel po místních silnicích nějakým způsobem přesouvat. A nebylo to žádnou honosnou limuzínou, jelikož zde mu plně posloužil model Dacia Logan. Tedy ještě jednodušší auto, než je současný Duster. Ten si ostatně už vyzkoušel, když při svých cestách zavítal do domoviny automobilky, tedy do Rumunska.

Pro jeho potřeby byl vůz upraven

Papežova Dacia Duster samozřejmě není úplně stejná, jako ta, kterou si můžete koupit. Ale právě z ní vychází. Základem je standardní sériový model, který je pro potřeby papeže vybavený například neprůstřelným sklem, stejně jako výztužemi dveří. Dále nechybí ani otvor na střeše, které umožní, aby byl papež v kontaktu s lidmi a může tak věřící pozdravit nikoliv v sedě, ale ve stoje.

Papežova Dacia Duster má také pohon všech čtyř kolem a podle současného portfolia motorů využívá buď jeden z benzinových o výkonu 130 či 150 koní, nebo verzi naftovou o výkonu 115 koní. Na rychlostní rekordy ani jeden z motorů není, ale vzhledem k tempu jízdy je každý z trojice plně dostačující.