Výstaviště zůstává prozatím otevřeno odborné veřejnosti a novinářům, ale už dnes 04. 10. 2018 se brány otevřou všem …tedy všem, kteří si koupí lístek. Účast výrobců je oproti letům minulým o poznání slabší, chybí giganti jako Volkswagen, FIAT nebo Ford. Slávy si naopak užívají domácí automobilky v čele s Peugeotem a Citroenem. Když už se přehnaly první rozpačité dojmy, máme trochu střízlivější názor na (ne)účast – spousta značek nám sice chybí, ale rozhodně je na co koukat, třeba na favority příštího roku.

Neúčast klíčových automobilek má jednotný důvod, a sice ušetřit spoustu milionů za autosalon, který už ani zdaleka neláká tolik lidí, co dříve. Automobilkám už se tak jednoduše nevyplácí prezentovat své novinky na akci, která ztrácí prestiž i zájem veřejnosti. Pořadatelé tak na letošním pařížském autosalonu vystavují v oddělených sekcích také motorky a novou techniku.

Co představila francouzská trojka Peugeot, Citroen a Renault

U stánků domácích automobilek bylo docela narváno, Peugeot představil sportovně střižený Peugeot 508SW, jímž chce vyvést trh z SUV mánie. Vozidlo je dostatečné prostorné a silné, oproti SUV navíc velmi úsporné, což by mohlo mnohé oslovit. Peugeot 508SW nabídne kromě svěžího designu luxusní interiér, full-LED světla nebo noční vidění, které je ve střední třídě opravdu ojedinělé. S délkou přes čtyři metry bude docela koráb, na který navazuje i nová generace Peugeotu 208.

Zajímavé změny nastaly u Citroenu, jehož výrobní linky byly zcela přeorientovány na výrobu SUB – výrobu klasických hatchbacků přerušil kvůli klesajícímu zájmu trhu. Už v Číně představil model C5 Aircross, s nímž chce oslovit opravdu širokou masu lidí. Auto si můžete pořídit v několika barevných kombinacích a v motorizacích: Benzínový tříválec 1.2 PureTech nebo naftový turbodiesel. Příští rok má potom dorazit i plug-in-hybrid, který Paříž zažije v podobě konceptu.

Velké očekávání Renaultu Clio nakonec vystřídalo zklamání, výrobce jeho představení posouvá a ukázal zmodernizovaný Kadjar s 1.7 dCi turbodieselem. Doplněn je navíc autonomním konceptem navazujícím na předchozí díla EZ-PRO a EZ-GO.

Jihokorejští výrobci Hyundai a KIA zaútočí ostře na konkurenci

Hyundai představilo v poslední době velmi povedený model i30N, který byl ovšem označen jako nepříliš vhodný pro každodenní užívání. To má ale změnit právě představený Hyundai i30 Fastback N, a jak už jeho název napovídá, bude kombinovat výkon divize N a pohodlí fastbacku. Designem je velmi podobný i30N, ale už tak výrazná karoserie dostala ostré rysy, která je perfektně zakončená i na zádi. Pod kapotou se skrývá dvoulitrový přeplňovaný motor, který bude nabízen s výkonem 250 koní nebo v případě paket Performance s 275 koňmi.

Podobnou taktiku zvolila také KIA, která představila elektrický crossover, jenž je nástupcem oblíbeného modelu Niro. Mezi jeho přednosti patří velký prostor a dojezd až 485km, o který se stará elektrický motor s výkonem 150kW. Sami zástupci automobilky ho prezentují jako „elektrický crossover s promyšlenou karoserií, vysokou užitnou hodnotou a dlouhým dojezdem“.

První vietnamská automobilka VinFast způsobila velký poprask

Opravdu velký rozruch způsobila nově založená automobilka VinFast, která představila model LUX A2.0. O jeho návrh se postaralo věhlasné studio Pininfarina, zatímco jeho technické základy vychází z německého BMW 5. Na projektu se kromě majitele Pham Nhat Vuonga podílí také společnosti jako BSOCH, SIEMENS či Magma ve spolupráci s Jamesem B. Delucou, bývalým víceprezidentem pro výrobu General Motors. Současné plány automobilky zatím míří výhradně na asijský trh, a autosalonem v Paříži testují reakci evropských zákazníků.

Škodovka je s modely Vision RS a Kodiaq RS hvězdou

V posledních letech čelila Škodovka názorům, že nedokáže posunout design ani o kousek dál. To se má ale změnit s nedávno představeným modelem Vision RS, který je nástupcem Rapidu. Vozidlo vypadá jako kompaktní hatchback, s nímž chce Škoda Auto konkurovat Volkswagenu Golf MK 8. Karoserie vypadá velmi elegantně, tvary jsou čisté a nenásilné, auto působí trochu mohutným dojmem.

Jinou kapitolou je potom interiér, který vypadá se sportovními sedačkami, živými barvami a minimalistickým provedením umocněným palubovou deskou s ovládacím panelem opravdu nadčasově. Pod kapotou potom najdeme benzínovou patnáctistovku TSI s výkonem 110kW a elektromotor o síle 75kW. V případě, že vám dojde benzín nebo chcete cestovat pouze na elektřinu, nabídne auto dojezd až 70km, což je na plug-in hybridní pohon celkem slušné.

Zajímavou podívanou nabízí také BMW, Mercedes, SEAT a další

Pařížský autosalon už sice není, co býval, přesto tu najdeme zajímavé koncepty i hotová auta, která půjdou do prodeje už za pár týdnů. Mezi taková patří třeba Mercedes třídy B, BMW řady 3 nebo SEAT Tarraco, který patří k nejzajímavějším na výstavišti. Z zmínku stojí rozhodně i auta výrobců Toyota, Ferrari nebo Aston Martin.

Některé automobilky uvidíme v Paříži neoficiálně

Ačkoliv některé automobilky oficiálně účast na autosalonu v Paříži odmítly, jsou jejich auta k vidění, a sice v zastoupení francouzských partnerů / dealerů. Nejvíce je toho k vidění u Audi, výrobce luxusních aut střední třídy. Stejným způsobem ostatně vystavují novinky také Aston Martin, Lotus nebo Lamborghini.

Účast na pařížském autosalonu odřekly významné automobilky

Jak už jsme zmiňovali v úvodu, letošní účast na autosalonu odřekli velcí výrobci v čele s VW, Fordem a FIATem. K vidění ale nebudou ani Audi, Nissan, Opel nebo japonská Mazda.