Pekelně rychlá limuzína s motorem z Ferrari zaujme vzhledem i parametry

                   

Limuzíny jsou krásná, drahá a luxusní auta. Ale že by oplývaly rychlostí, to se o nich tedy rozhodně říci nedá. Alespoň pokud si nepořídíte nějakou specialitu, třeba vůz, který je právě teď na prodej v Austrálii. Naši protinožci o něm tvrdí, že jde o vůbec nejrychlejší limuzínu světa. A zdá se, že nepřehání. Motor, který limuzínu pohání, totiž pochází z Ferrari 360 Modena.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Ferrari 360 Modena

Jen ve stručnosti: Tohohle italského žihadla bylo vyrobeno jen necelých devět tisícovek kusů. Vyrábělo se mezi lety 1999 a 2004 a pojmenováno je po rodném městě zakladatele firmy Enza Ferrariho. Jeho základní charakteristiky, pokud jde o výkon motoru, jsou:

  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,98 s
  • Maximální rychlost: 282 km/h (omezená výrobcem), 295 km/h (bez omezení)
  • Výkon: 294 kW

FRRR1

Rudá limuzína s poznávací značkou FRRR1 je postavena z auta, které původně jezdilo ve Velké Británii a do Austrálie se dostalo a před osmi lety. Noví majitelé Modeny auto rozřízli a nastavili jeho hlavní rám tak, aby ze sporťáku vznikla limuzína. A protože původ limuzíny je největší předností, je její karoserie vyzdobena celou řadou ikonických log se vzpírajícím se koněm. Logo Ferrari navíc najdete také všude v interiéru, který je vyzdoben originálními i na zakázku vyráběnými doplňky. To kdybyste si náhodou nebyli jisti, jakou limuzínou se zrovna vezete.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Šest milionů korun

Máte-li o takovýto unikát zájem, budete muset sáhnout poměrně hluboko do kapsy. Jen kupní cena je v přepočtu zhruba šest milionů korun, nejlevější doprava z Austrálie by pak vyšla na několik desítek tisíc korun, přičemž byste si na limuzínu museli pár měsíců počkat. Otázkou nicméně zůstává, jak by se zachovali celníci, a zda by tento vůz získal povolení k provozu na tuzemských pozemních komunikacích. A to není vše, nový majitel se ještě možná bude muset potýkat s nelibostí automobilky Ferrari, neoprávněné využívání jejího loga může skončit i u soudu.

Diskuze Vstoupit do diskuze
97 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články