Pekelně rychlý Volkswagen Golf strčí do kapsy i řady supersportů. Z 0 na 340 km/h zrychlí za 17 vteřin

                   

Volkswagen Golf poprvé spatřil světlo světa už v roce 1974, táhne mu tedy na padesátku. I když je pravda, že původní modely z poloviny sedmdesátých let se svými nejnovějšími, často elektrickými sourozenci nemají mnoho společného. Německá automobilka původně plánovala, že se z Golfu stane důstojný nástupce ikonického modelu Beetle, kterému se lidově říká Brouk. Golf se svému předchůdci rovnat nemůže, minimálně pokud jde o popularitu, své skalní příznivce si tenhle malý rodinný vůz ovšem našel také. A získal i několik ocenění, namátkou:

  • Evropský vůz roku ve své třídě (Golf Mk3 v roce 1992)
  • Golf TDI byl v roce 2010 zařazen na seznam 10 nejekologičtějších aut roku 2010 podle Kelley Blue Book
  • Golf Mk7 se v roce 2013 stal evropským i světovým autem roku
  • Golf GTI Mk7 získal v roce 2015 ocenění Yahoo! Auto roku
iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Upravené Golfy

Díky své popularitě a dostupnosti je Golf oblíbený jako tuningový vůz. Zejména v německy mluvících zemích najdete spoustu upravených Golfů, a dokonce i několik firem, které se na úpravy Golfu na zakázku specializují. Podobně jako jsou v tuzemsku srazy příznivců Škodovek nebo třeba trabantů, scházejí se v Německu a Rakousku majitelé tuningových Golfů.

Golf jako supersport

Z Německa pochází také Golf-supersport. Upravený model druhé generace dokáže jet rychlostí více než 340 km/h, čímž strčí do kapsy celou řadu luxusních sporťáků zvučných jmen. Ale to není všechno. Speciál, za nímž stojí závodní tým Turbosector-Ost, má pod kapotou 1 300 koní, což je kupříkladu zhruba o tři stovky více než Bugatti Veyron.

Z nuly na sto to upravený Golf, který má kromě supervýkonného motoru také pohon na všechna čtyři kola, zvládne za 2,76 vteřiny. Se slavnějšími auty se může rovnat i v závodu na čtvrt míle z místa. Tuhle trať Golf překoná za pouhých devět vteřin. Není sice tak aerodynamický jako jiné závodní modely, ale těží ze své nízké hmotnosti.

Diskuze Vstoupit do diskuze
56 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články