Pět nejdražších aut světa: Jejich ceny ani nejdou vyslovit. Jedno z nich stojí tolik jako 2x Boeing 737. A ještě by zbylo

Zdá se vám Octavia za milion drahá? Mercedes za 5 milionů a Rolls-Royce za 10 milionů nesmyslné? Vítejte ve světě, kde je všechno ještě úplně jinak. Tahle auta musíte vidět.

i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
i Zdroj fotografie: Ferrari
i Zdroj fotografie: Ferrari
i Zdroj fotografie: Ferrari
i Zdroj fotografie: Ferrari
i Zdroj fotografie: Lothar Spurzem / Creative Commons / CC-BY-SA
i Zdroj fotografie: The Peninsula Classics
i Zdroj fotografie: The Peninsula Classics
i Zdroj fotografie: The Peninsula Classics
i Zdroj fotografie: The Peninsula Classics
Dalších 11 fotografií
Dalších 11 fotografií
                   

Když mluvíme o nejdražších automobilech na světě, jedná se o poměrně abstraktní částky. Někdo by řekl, že se pohybujeme například okolo horní hranice 100 000 000 korun. Nicméně tam skutečné částky teprve začínají. Nižší stamiliony vás nedostanou ani mezi 100 nejdražších klasických aut, když vezmeme v úvahu historii prodeje. Pojďme tedy na chvíli zapomenout na to, jak se nám zdál dnešní nákup v Lidlu zase dražší, a podívejme se společně na pět nejdražších aut na světě.

Nejdražší automobil č. 1: Mercedes-Benz 300 SLR „Uhlenhaut“ Coupé – 3 300 000 000 Kč

Číslo jedna je Mercedes – jak „šokující“. Tohle ale zřejmě nebude W124 z mobile.de za 10 000 euro, která se nám už zdá „nekřesťansky“ drahá. Ani to nebude cokoli z AMG Black Series, u nich jsme nad 10 miliony posledně kroutili hlavou. Nikoli. Šokující cenovku má Mercedes-Benz 300 SLR „Uhlenhaut“ Coupe z roku 1955. Oficiálně se tak stal nejdražším automobilem, který byl kdy prodán. Tento rekord navíc nebyl zatím překonán. Na aukci byl prodán za neuvěřitelných bezmála 135 milionů eur, což představuje ekvivalent 3,3 miliardy korun.

iZdroj fotografie: Mercedes-Benz

Automobil byl dříve ve vlastnictví přímo společnosti Mercedes-Benz a byl prodán na aukci RM Sotheby’s v Muzeu Mercedes-Benz kupujícímu, který si přál zůstat v anonymitě. Vítěznou nabídku podala firma Kidston SA, specializující se na historické vozy, a to prostřednictvím svého vedoucího specialisty Simona Kidstona. Zajímavé musely v tomto případě být i provize. Neb i pouhé půl procento by vám bez problémů stačilo na opravdu velmi pěkný Mercedes Benz S Klasse. Respektive několik Mercedesů.

iZdroj fotografie: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe byl navržen jako silniční verze závodního vozu W 196 R Grand Prix, disponující zvětšeným 3,0litrovým osmiválcem, který mu umožňoval dosáhnout rychlosti až 290 km/h. Prodávaný vůz byl druhý ze dvou vyrobených a ten, který sám Rudolf Uhlenhaut, hlavní inženýr mercedesu, často řídil. Prodej tohoto vozu zároveň zařadil 300 SLR mezi 10 nejdražších položek, které kdy byly prodány v aukci.

Nejdražší automobil č. 2: Ferrari 250 GTO – 1 600 000 000 Kč

Americký magnát na automobilové díly David MacNeil koupil toto vozidlo v soukromém prodeji od německého závodního jezdce Christiana Glaesela za 1,6 miliardy korun. Vůz má slavnou historii motorsportu – zvítězil v Tour de France v roce 1964 a v závodě 24 hodin Le Mans v roce 1963 obsadil čtvrté místo. Odborníky z oblasti automobilových závodů potěší, že vozidlo nikdy neprošlo žádnou havárií, což je považováno za klíčový faktor přispívající k jeho obrovské hodnotě.

iZdroj fotografie: Ferrari

Nejdražší automobil č. 3: Ferrari 250 GTO – 876 000 000 Kč

Možná, že někoho překvapí, že dvě ze tří Ferrari v našem seznamu, které byly prodány na aukcích za horentní sumy, jsou Ferrari 250 GTO. Toto auto si získalo neuvěřitelnou pověst a mystiku, která je z velké části založena na jeho rekordních aukčních výsledcích. Navíc samotné auto je jedním z nejlepších vozů své éry díky výkonnému 3,0litrovému V12 motoru, skvěle vyváženému podvozku a dokonalému závodnímu výkonu. V celém světě bylo vyrobeno pouze 39 kusů těchto vozů a s tímto konkrétním dokonce závodil Jo Schlesser.

Nejdražší automobil č. 4: Ferrari 335 Sport Scaglietti – 820 000 000 Kč

V roce 2016 se toto Ferrari z roku 1957 stalo nejdražším závodním vozem, který kdy byl prodán na aukci, což byl další rekord této legendární značky. Tuto raritu vlastnil soukromý sběratel 40 let a vzbudil velký zájem díky historii auta, jelikož na něm závodili Peter Collins a Maurice Trintignant v roce 1957. Následně se s ním závodilo i v Mille Miglia, kde ho řídil Wolfgang von Trips. Tato fascinující historie je důvodem takové vysoké ceny, za kterou bylo toto auto na aukci prodáno.

iZdroj fotografie: The Peninsula Classics

Nejdražší automobil č. 5: Mercedes-Benz W196 – 680 000 000 Kč

Začali jsme Mercedesem, skončíme Mercedesem. Druhým vozem od třícípé hvězdy v našem seznamu je úchvatný Mercedes Grand Prix, který zazářil v roce 1954, kdy ho řídil vynikající Juan Manuel Fangio a vyhrál GP Německa a Švýcarska. V roce 2013, kdy se auto prodalo na aukci, to byl nejdražší automobil, který kdy na trhu byl nabízen. 680 milionů je pak pro drtivou většinu z nás absurdní částka, ale tady je to teprve pátá nejvyšší suma. Za nádherný „stříbrný šíp“ nakonec možná adekvátní.

iZdroj fotografie: Lothar Spurzem / Creative Commons / CC-BY-SA

To, že z pěti vozů jsou tři Ferrari a dva Mercedesy, svědčí o tom, že důraz na sport a úspěchy v něm se dlouhodobě vyplácí. Třeba někdo jednou zaplatí podobně horentní sumu za některou z Formulí 1 týmu Mercedes-Benz, až přijde jejich správný „historický čas“. A my obyčejní smrtelníci můžeme jen tiše snít, že třeba jednou, možná, někdy objevíme v nějaké zapomenuté stodole podobný skvost. V našich končinách to asi Ferrari nebude, ale i stará Felicia nebo Octavia ze šedesátých let může potěšit. Držíme vám palce!

Galerie

Dalších 11 fotografií
Dalších 11 fotografií

Jaké nejdražší auto jste kdy měli?

Zdroj: AUTOCAR
Diskuze Vstoupit do diskuze
74 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články