Pětice vozidel, jejichž karoserie prakticky nerezaví

i Zdroj fotografie: Pixabay
                   

Rez je letitým a nevyhnutelným společníkem každého automobilu. Zejména těch ojetých. Některá auta ovšem rezavějí rychleji, zatímco na jiných se červené skvrny objevují velmi zřídka. Prohlédněte si pět automobilů, jejichž karoserie vykazují úžasnou odolnost proti korozi.

Nejprve si všimněme, že přítomnost rzi na karoserii závisí na provozních podmínkách automobilu a kvalitě opravy karoserie, pokud došlo k nehodě automobilu. Nicméně i tak existují modely korodující při stejných podmínkách méně než ostatní. Zde je pět z nejvíce korozivzdorných automobilů.

Porsche Cayenne

Vrstva laku na crossoveru první generace, vyráběného v letech 2002 až 2010, je poměrně silná. Proto dokonale odolává odletujícím kamínkům ze silnice a viditelné stopy rzi jsou také vzácným jevem. Rez se nejčastěji vyskytuje pod plastovými částmi a na spojích panelů karoserie.

iZdroj fotografie: Porsche

Audi A6

Na karoserii „ášestky“ se rezavé skvrny objevují na kapotě a dokonce i v oblasti podběhů zadních kol velmi pomalu. Faktem je, že karoserie tohoto sedanu je vyrobena z hliníku. Má také velmi robustní sloupky rámy a postranní prvky s více připojovacími body. Jediným nedostatkem je slabší antikorozní vrstva na podvozku, kterou často poškodí i ti nejopatrnější řidiči.

iZdroj fotografie: Audi

Volvo S80

Švédský výrobce byl už od svých počátků pečlivý na antikorozní úpravu svých vozů a prémiový sedan druhé generace S80 nebyl výjimkou. Ocelová karoserie je precizně smontovaná a krásně nalakovaná, takže nemá žádná slabá místa. A ačkoli vikingský lak rychle ztrácí svůj lesk, majitelé modelu S80 s ním raději nedělají vůbec nic, protože zbytečný vnější zásah „přiláká“ korozi. Sice nejde o příliš zábavné auto, ale netrápí ho rez.

iZdroj fotografie: Volvo

Mercedes-Benz třída S

Sedan W221 je dalším zástupcem automobilů odolných proti korozi. Kvalita laku tohoto modelu je velmi dobrá, proto je rez na kapotě, blatnících a dveřích vzácným jevem. Je třeba věnovat pozornost pouze zadním blatníkům. Jejich zvuková izolace se časem “odchlípne” a pod ni se začnou dostávat nečistoty ze silnice. Tímto způsobem se mohou tvořit ložiska koroze, která bývají při zběžné prohlídce neviditelná.

iZdroj fotografie: Mercedes-Benz

Volvo XC90

Švédové neochránili první crossover značky před korozí o nic hůře než sesterský sedan S80. Při návrhu použili konstruktéři ocel, která byla pokryta silnou vrstvou laku. Ale auto má přesto několik slabých míst. Na místech, kde dochází ke kontaktu kovu a plastu, a také na předních bočních nosnících a podpůrném rámu se  rez může objevit.

iZdroj fotografie: Volvo
Diskuze Vstoupit do diskuze
59 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články