Peugeot 2008 GT PureTech 130 bude chtít každý Čech kvůli jeho spotřebě. Co ale ty zbytečné mouchy?

Nové Peugeoty vypadají konečně skvěle a přinášejí vizuální prémiovost jak v interiéru, tak z vnějšího pohledu. Jak se ale konkrétně Peugeot 2008 předvedl v reálném testu na silnici?

i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie. Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií
                   

Posun v designu posledních modelů Peugeotů je skutečně fenomenální. Konečně je na co se dívat. A tak je tomu i v případě crossoveru (nebo chcete-li malého SUV) Peugeot 2008, který jsme si tentokrát vybrali na otestování. Vnější vizualita tohoto vozu je skutečně skvostná a nedivím se, že se za ním celá řada lidí na ulici otočí. A pozor, v tomto případě se jedná především o ženy. Vlastně ani není divu, právě pro ně je 2008 jako dělaná.

Agresivita ruku v ruce s elegancí

Nicméně z celého exteriéru je nejzajímavější patrně předek. Jeho maska je výrazná, působí inovativně a je pěkně propracovaná v zajímavých detailech. Soustava světlometů, jejich optické navázání na mřížku chladiče, ale i sportovně laděný nárazník – to vše se designérům podařilo výborně zvládnout. Peugeot 2008 vypadá zepředu elegantně i agresivně, což je v tomto případě ta správná kombinace vizuálního projevu.

Z bočního pohledu působí vůz dynamicky a prémiově, ale drobnou vadou na kráse jsou tu plastové lemy blatníků. Ty vyvolávají takový lacinější dojem. Oči poutají zajímavé trojúhelníkové prolisy na dveřích, ale také celkový černý segment vozu v podání rámečků oken, střechy i bočních zrcátek. Spodní linie oken, která se směrem k zádi zvyšuje, vypadá přímo top. Stříbrná ochranná lišta není vizuálně vůbec špatná a velmi dobře se doplňuje se zvoleným typem disků kol.

iZdroj fotografie. Jiří Louthan pro AutoŽivě

Záď s velmi kontroverzním nárazníkem

Zajímavá je záď vozu, která mě nadchla doslova odshora dolů. Moc pěkně vypadá spojler nad pátými dveřmi, ale baví mě i zajímavé futuristické zadní světlomety jakoby provázané středovou lištou. Koncovky výfuků jsou pěkně výrazné a pozor, opravdu se mi líbí i ten výrazně vystouplý nárazník. Právě ten, který spousta lidí tolik kritizuje.

Je rozhodně neobvyklý, to ano. Ale zase zádi tohoto auta dává takový neobvyklý ráz. Ačkoli samozřejmě zrovna praktický není. Při nakládání/vykládání zavazadel do „kufru“ jste díky němu tím dále od samotného zavazadelníku. On to při jeho formátu až takový problém není, ovšem jen do té chvíle, než sklopíte sedačky a pracujete s celkovým prostorem pro zavazadla, jejž máte najednou k dispozici.

Průměrný zavazadelník s neobvyklým deklíkem

Mimochodem zavazadelník zde nabízí konkrétně objem 360 litrů, což není mnoho. Ale s tím se přece u takto velkého crossoveru počítá. Kvůli velkému zavazadelníku jste si přece tento vůz nepořídili. Pokud by pro vás byl tento faktor zásadní, pak se vyplatí sáhnout nejlépe až po Peugeotu 5008, který už jsme rovněž testovali.

Nicméně v zavazadlovém prostoru je řešená jeho spodní část. Ta je tvořená deklem, který je možné snadno nadzvednout a také ve vnitřních bocích zavazadelníku šikovně zafixovat pomocí pružinových tlačítek. Spodní prostor je ideální na předměty, jež s sebou vozíte neustále (povinná výbava, startovací kabely, „dofukovač“ kol apod.). Jinak ovšem žádné další praktické komponenty v tomto zavazadelníku nečekejte. Také je škoda, že páté dveře naší 2008 nemají elektronické zavírání. K tomuto vozu by mi výborně pasovalo.   

Vysoce prémiový dojem z interiéru

Samotný interiér vozu mi při prvním nástupu do auta rozzářil oči. A to bez přehánění. Zaujalo mě, jak úžasně je možné už i u Peugeotu sladit šarmantní vizualitu exteriéru s interiérem. Sedačky mají v tomto voze krásnou vizualitu a jejich tvar i prošívání působí maximálně moderně. Jsou ale středně tuhé a nezařadil bych je ani vzdáleně mezi nejpohodlnější sedačky, na kterých jsem kdy seděl. V zadní části interiéru mě nadchly dva konektory (USB a USB-C) a také solidní prostor nad hlavou i před koleny. Čekal jsem daleko stísněnější podmínky vzhledem k celkovému rozměru vozu. Co mě naopak lehce zklamalo, jsou pak oka pro ISO fix schovaná pod zipem, který obvykle napříč různými značkami vozů příliš dlouho funkční nevydrží.

Ale pojďme si sednout do přední části. Přední sedadla mají sportovní nádech, jsou snadno elektronicky polohovatelná, a dokonce disponují alespoň průměrným bočním vedením. A navíc i vyšším dojmem z pohledu pohodlnosti sezení. Palubní deska je moderně členitá a má neobvykle řešené boční výduchy, které trčí do stran při otevřených předních dveřích. Palubce dominuje celkem pohledný rádoby karbonový dekor spolu s kůží (nebo spíše rádoby kůží). Karbonový dekor mě překvapil svojí nečekanou měkkostí při silnějším dotyku. Jinak opět tu máme to sympatické zelené prošívání, které je mimochodem příkladně zpracované. A to v rámci celého interiéru.

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě

Hranatý volant a nedotažený infotainment

Volant je zde velmi specifický. Je totiž výrazně hranatý, což mnoha řidičům nemusí vůbec vyhovovat. Sám jsem si na něj musel chvíli zvykat. Ale jinak vypadá výborně, má pěkné zpracování i přehledná multifunkční tlačítka. Co ovšem přehledné není, to je centrální infotainment vozu. Jeho systém je zbytečně složitý, a navíc není z nejrychlejších. Alespoň je centrální displej dostatečně velký, natočený směrem k řidiči a má pěknou a čistou grafiku. Škoda, že není ani zdaleka dotažený k dokonalosti.

Displej v kapličce je velmi originální. Samozřejmě, že zobrazuje zásadní hodnoty v rámci jízdy i práci asistentů, a to výborně. Ale především má zajímavé duální zobrazení. Jako by tu byly dva displeje položené přes sebe. Ale pak tu máme další negativum. Ovládání klimatizace pomocí segmentu založeného na jakýchsi řekněme klávesových tlačítcích a dotykových prvcích. Dané řešení mi přijde nepřehledné a složité. Navíc dotykovky ne vždy reagují na první dobrou. Opět škoda.

Příjemný řadič a odkládací plochy za jedna

Jinak ale další záležitosti, jako jsou přípojky, kastlíky a odkládací plochy, mohu v tomto autě jen chválit. Je jich dostatek a v případě odkládacích ploch mají i dostatečně velký objem. Řadič převodovky je založený na polohovacím přepínači, což se mi určitě zamlouvá. S řadičem se pracuje příjemně a rychle. Před ní je usazený volič jízdních režimů, což je ideální poloha. Režimů je dostatek, dávají smysl a jsou během jízdy poměrně výrazně detekovatelné po jejich aktivaci. Celkově mám z interiéru dobrý pocit, většina ovládacích prvků je dostupná a po designové stránce je interiér moc pěkně řešený.

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě

Tříválec, kterému se chce ožít až ve sportovním režimu

Pod haubnou námi testovaného Peugeotu se skrývá benzínový tříválec s objemem 1,2 litru. Motor poskytuje výkon 96 kW (130 koní) a jeho maximální točivý moment je 230 Nm. Tento krásný crossover zrychluje z 0 na 100 km/h za 9,4 vteřiny (s výraznou turbodírou), což v pravdě není mnoho. Ale co byste čekali od maloobjemového tříválce byť s nízkou váhou (1 250 kg). Přesto je projev motoru pocitově příjemně živý, ovšem především ve sportovním režimu.

V tom normálním působí motor výrazně podtáčivě. Jako by neměl vůbec chuť akcelerovat podle vašich potřeb. A to ani po razantním sešlápnutí plynového pedálu. Takže se může stát, že řada majitelů 2008ičky bude právě sportovní režim v průběhu svých jízd často preferovat. Motor má na třílitr celkem pěkný zvuk. Na benzíňák je to taková hrubší kulisa, která ale není špatná.

Vadnoucí brzdy, přesné řízení a komfortní podvozek

Brzdy mají pomalejší nástup, a navíc mají tendenci brzy vadnout. Zaregistrujete to především na horách v rámci dlouhých serpentýn směrem z kopce dolů. Řízení je celkem přesné, což jsem vůbec nečekal, stejně jako kvalitně řešené odhlučnění interiéru. Podvozek je komfortní a se svojí vyšší světlou výškou ho ocení i chlalupáři a fanoušci outdooru, kteří se občas projedou v lehčím terénu.

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě

Náklony karosérie jsou v zatáčkách markantní i přes relativně malý formát vozu. Z vozu je velmi dobrý výhled, a to jak v rámci oken, tak ze zrcátek. Navíc mě baví přehledný parkovací asistent, který má moc pěkné zobrazení.

Přívětivá spotřeba, ale vyšší cena

I spotřebu mohu pochválit. Navzdory oficiálnímu číslu od výrobce (5,9 l/100 km) jsme se dostali v kombinaci na 7,3 litru. A to je pořád moc pěkná hodnota. Crossover Peugeot 2008 GT v naší modifikaci vyjde na 775 000 korun (cena startuje na 585 000 Kč), což ale není vůbec málo. Na druhou stranu tento vůz není špatná volba.

Kromě vynikající vizuality přináší velmi příjemnou jízdu i na dlouhých tratích ruku v ruce s relativně nízkými provozními náklady. Má samozřejmě pár much, ale kvality převyšují. Dokáži si představit, že osloví mladou rodinu s jedním dítětem, ale také jakoukoli ženu, která má vkus. Anebo naopak párek seniorů, kteří si chtějí udělat radost a s tímto autem budou cestovat po výletech, na chalupu apod.

Peugeot 2008 GT PureTech 130 přehledně:

Karoseriemalé SUV / Crossover
Motorbenzínový čtyřválec 1,2 litru
Výkon96 kW (130 koní)
Maximální točivý moment230 Nm
Maximální rychlost230 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h9,4 s
Spotřeba5,9 litrů (papírová)
Převodovka6stupňový automat
Pohotovostní hmotnost1 250 kg
Zavazadlový prostor360 l
Rozvor2 537 mm
Rozměry4 304 mm (délka) x 1 775 mm (šířka) x 1 550 mm (výška)
Objem nádrže44 l
Cena775 000 Kč (585 000 Kč startovací cena – model Active)

Galerie

Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií

Je pro vás Peugeot 2008 tou správnou volbou, nebo byste raději sáhli po jiném crossoveru?

Diskuze Vstoupit do diskuze
124 lidí právě čte
Autor článku

Jiří Louthan

Zkušený automobilový novinář, který seděl za volantem více než 500 různých aut, přináší svůj bohatý repertoár zkušeností do nového pořadu AutoŽivě. Můžete ho sledovat na české službě Stream i YouTube.

Zobrazit další články