Mnozí tvrdí, že elektromobilita je budoucnost. Jiní zase, že jde o slepou uličku. Tuto otázku necháme nezodpovězenou a podíváme se na řeč čísel. Tedy na to, jak si stojí elektrické vozy u nás v Česká republice. Hned na úvod je dobré zmínit, že jejich počet stále roste. V porovnání s řadou jiných evropských zemích jich zde však jezdí naprosté minimum.

Přibývají po tisících

Když se ohlédneme do roku 2018, tak právě v něm oproti předchozímu přibylo na silnicích více než 1000 jak klasických elektromobilů, tak i plug-in hybridů. Současný rok zatím nasvědčuje tomu, že by se toto číslo mělo výrazně překonat. Jde o poměrně rapidní vývoj od roku 2017, kdy bylo takových aut registrováno jenom 387.

Jaké vozy táhnou nejvíce?

Zajímá vás, pro jaké vozy se lidé v České republice rozhodují nejvíce, pokud už sáhnou po plug-in hybridu, nebo po plnohodnotné elektřině? Pokud začneme právě u ní, tak nejvíce dominuje automobilka Volkswagen, která má jasnou převahu. Zhruba na polovičních hodnotách jsou následně další konkurenti, jako je Nissan, BMW, ale také Tesla nebo Hyundai.

Když se zaměříme na plug-in hybridy, které využívají jak elektřinu, tak i spalovací motor, musíme říci, že v tomto segmentu v Česká republice jasně dominuje BMW. Největšími konkurenty, opět se zhruba polovičnímu prodeji, jsou vozy Volvo. Poté následuje Porsche, Volkswagen, nebo také Mini.

Podíl elektřiny je stále minimální

Když se podíváme na to, jak velký je podíl elektromobilů a plug-in hybridů na našem trhu, je třeba říci, že naprosto minimální. Konkrétně se jedná jenom o nižší desetiny procenta. V porovnání s řadou elektrických zemí je to naprosté nic. A která země patří mezi dominantní? Mezi určitého skokana, kde se nárůst elektromobilů raketově zvýšil, patří Nizozemsko. Pokud jde o zemi s největším podílem těchto aut v provozu, jde o Norsko. Zde je však hlavním důvodem řada zvýhodnění v souvislosti s podporou elektrických aut.