Mnoho lidí nemá k elektromobilitě důvěru. Často se argumentuje krátkým dojezdem, vysokou cenou a také krátkou životností baterie. A to se opět podepíše na snížení dojezdu. Odborníci však upozorňují, že se jedná o hlavní mýtus, který se elektromobility týká. Životnost baterie v moderních elektromobilech není tak špatná, jak si mnoho lidí myslí.

Teplota

Ano, na celkovou kapacitu baterie má vliv i teplota. Je pravdou, že ty pod bodem mrazu mohou snižovat dojezd. Ani to však nemusí být až tak výrazné, jak si mnoho lidí myslí. Například organizace Plug In America uvádí, že v případě teplot -7 stupňů Celsia se u vozu Tesla Model S sníží dojezd zhruba o 5 procent. Takový má vliv mráz a dále zapnutí topení.

Roky

Řada lidí se obává toho, že s každým přibývajícím rokem bude klesat celková kapacita baterie. Někteří mluví dokonce o desítkách procent. Realita však rozhodně není až tak negativní, jak se uvádí v těchto mýtech. Například specialisté Renault uvádějí, že jejich baterie ztratí zhruba 1 procento kapacity za rok. U ostatních elektromobilů je to podobně, jelikož často poskytují pětileté záruky na to, že kapacita neklesne pod 90 procent. To v přepočtu vychází na maximálně 2 procenta ročně.

Rychlé nabíjení

I o tom se mluví jako o velkém problému. A to opět v souvislosti s tím, že při rychlonabíjení se baterie výrazně lišší. V minulosti byl proveden test na automobilech Nissan, kdy jeden byl nabíjený jenom na rychlonabíječkách a druhý jenom doma v zásuvce. Po ujetí 84 tisíc kilometrů se porovnaly akumulátory. U toho z rychlonabíječky byla kapacita nižší jenom o 4 procenta.

Jízda

Objevují se hlasy, že kvalita baterie neklesá jenom s časem, ale také s počtem najetých kilometrů. Tyto mýty se snaží eliminovat samotní výrobci. Nissan například nabízí záruku až na 160 tisíc kilometrů, Renault taktéž a pokud jde o Hyundai, u toho lze získat záruku až na 200 000 ujetých km. I to tyto mýty celkem dobře vyvrací.