Poláci vyřešili dopravní zácpy netradičně. Bude se jezdit v protisměru

                   

Dopravní zácpy jsou problémem celé řady měst. Hlavně v dopolední a odpolední špičce mohou mnohonásobně prodloužit dobu jízdy. Mnohdy je doporučováno využít MHD, ale pokud jde o autobus, může dojít k tomu, že stojí ve stejné zácpě, jako by stálo auto. Poláci se rozhodli tento problém vyřešit celkem netradičním způsobem.

Autobusy MHD budou jezdit v protisměru

V řadě měst lze najít například pruhy, které jsou vyhrazené výhradně pro autobusy MHD. Co ale v případě, kdy pruh navíc k dispozici není, či není místo k jeho vybudování? Je třeba vymyslet inovativní řešení. V podobě toho, že autobus zamíří do protisměru a místo zácpy objede tímto způsobem. Přesně takové řešení začalo být využíváno ve městě Gdyně, v jedné z nejvytíženějších ulic, kterou je Chwarzniówska. Celé řešení vyšlo na 4 miliony PLN. Má však přinést výrazné ulehčení dopravě.

Úspora desítek minut času

Poslat autobus protisměrem má být cesta, jak eliminovat současný stav, který je spojený s výraznými zácpami. Během z nich se pouze popojíždí a cestující v autobusech MHD na tom nejsou o nic lépe než ty ve vozech. To se má nyní změnit. Díky protisměrnému pruhu pro autobusy budou moci prostředky hromadné dopravy kolony jednoduše objíždět, čímž by mělo dojít k úspoře i v desítkách minut.

Jak to funguje v praxi?

Velmi jednoduše. Standardně je na tomto více než kilometrovém úseku čtyřproudá vozovka se dvěma pruhy v každém směru. V době dopravní špičky však dojde ke změně místní úpravy tak, že jedním směrem povedou tři pruhy. Dva standardní a jeden určený výhradně pro autobus, který vznikne až za samotným středovým ostrůvkem. Tato úprava bude využívána obvykle dopoledne, v rozmezí od 7 do 9 hodin, kdy je dopravní špička nehorší. Aby nedocházelo k nehodám, bylo instalováno několik semaforů, stejně jako dopravních značek, které mají řidiče upozornit na to, že v určité době mohou v konkrétním směru využívat jenom jeden jediný pruh.

Diskuze Vstoupit do diskuze
115 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články