Video: Kamioňák úmyslně vjel na železniční přejezd cisternou s plynem. Asi nemusím popisovat, co se dělo dál

Naprosté nerespektování dopravních předpisů ze strany polských řidičů je někdy opravdu do očí bijící. A pokud se tak chová i řidič kamionu, ať raději zůstane v Polsku.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem STOPCHAM
                   

Popravdě jsem si dlouho dost dobře nedokázal představit, jak snadné je zůstat viset s kamionem (nebo v podstatě s jakýmkoli automobilem) na přejezdu. Nedávný incident, kdy se v Dolní Lutyni na Karvinsku srazil vlak InterCity s kamionem uvíznutým na přejezdu, odhalil zřejmě opravdu problémové místo (jakkoli se SŽDC dušuje, že přejezd je zcela v pořádku). A mne jen utvrdil v tom, že při dlouhém návěsu je „položení na břicho“ někdy reálnější, než by leckoho z nás napadlo. Jenže. Video, které přikládáme, jde ještě o kus dál. A mrazí z něj. Pojďme se na něj podívat společně.

Nezáleží na tom, jestli je to Polák, Maďar nebo Pákistánec

A přitom celé „dějství“ je vlastně velmi jednoduché. A odehrává se na několika metrech. A jakkoli vše dobře dopadne (v opačném případě by se mohlo jednat o vpravdě apokalypsu biblických rozměrů a nyní bychom nepopisovali dopravní situaci, ale tragédii), tak když se na ty dvě minuty podíváte, budete už tuším navždy vnímat auta na přejezdu před sebou jinak. Speciálně pokud to bude kamion. A dvakrát speciálně, pokud bude mít polskou registrační značku. A k ní ještě cedulku s nebezpečným nákladem? To snad raději obrátíte svoje auto a zmizíte, až se bude za výfukem prášit.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Já přitom nechci jakkoli akcentovat to, že zrovna řidič z videa je Polák. A že zrovna polští řidiči nemají v Čechách popravdě příliš dobrou pověst. Nerozlišuji, jestli je někdo Polák, Maďár nebo Pákistánec. Rozlišuji jen a pouze to, jaký je to člověk. A pokud píšeme o autech, silnicích a dopravních situacích, tak pochopitelně i to, jaký je někdo řidič. A ten je buďto dobrý, průměrný, nebo špatný. „50 odstínů šedi“ si případně doplňte, jak uznáte za vhodné a kolik je libo. Nám tady tři základní postačí.

Čekal, viděl blikající světla, zařadil a rozjel se na koleje

I když možná by se ještě hodilo „tragický“ namísto špatný. Viděli jste, co přesně daný „mistr volantu“ udělal? Jemu blikala červená světla přímo do obličeje, přímo do kabiny, a on se s cisternou plnou plynu rozjede na takto označený přejezd. Je mezi čtenáři tohoto článku někdo, kdo takové počínání dovede pochopit? Soudím, že nikoli. A co víc, není to tak, že by přijížděl a červená se rozblikala až poté, takže ji zkrátka přehlédl. Ne, on stojí, ona se rozbliká, on stále stojí, ale pak se rozjede. Jenom jedním jediným slovem? Šílené.

Video železničního přejezdu: Chápete, co tato žena za volantem VW dokázala? Tragikomický záběr skončil tak, jak už asi tušíte

S cisternou plynu za sebou. Nerozumím. To musí mít někdo v tu chvíli v hlavně totální zatmění. Nemohu zde žel použít sugestivnější výraz. A stane se, co se stát může. Ano, přejezd je vyvýšený a kamion na něm uvízne. Řidiči v autě s kamerou dojde, o co tady běží, vybíhá, snaží se pomoci. Příběh má nakonec happy end, jak už jsme zmínili, nějakým hnutím osudu zůstal rychlík jedoucí zleva stát. Stát zůstává i rozum nad počínáním podobných jedinců. Tady by měly padat exemplární pokuty, sankce, tresty.

Pokud se budete takto chovat, nejezděte k nám, prosím

A jakkoli chápu, že je to v podstatě technicky neproveditelné, zrovna tento a podobný typ řidičů by se před překročením hraničního patníku s Českou republikou mohl otočit a jet jinam. Nechceme vás tady, pánové. Nechceme tady řidiče, co se dívají na blikající světla přejezdu a pak se rozjedou s cisternou (v podstatě s čímkoli) přímo pod vlak. Váš (možná) přínos obchodu a dopravě tohoto státu je v hrubém nepoměru s riziky, která představujete pro své okolí. Na přejezdu, na silnicích, kdekoli.

Jak vnímáte polské řidiče?

Zdroj: STOPCHAM
Diskuze Vstoupit do diskuze
145 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články