V mnoha velkých evropských městech najdeme pruhy, které jsou určené pro jízdu vozidel MHD, která tak mají mít možnost doslova objet dopravní zácpy. Kromě toho často mohou do pruhů také vozy taxislužeb, či to mohou být i elektromobily. V Polsku se rozhodli otestovat ještě jednu možnost a do pruhů pustili i motocykly. Vyznavači jednostopých vozidel tak taktéž mohli projet úsek ve vyhrazeném pruhu. A co bude dále?

Motocykly mohou do pruhu pro autobusy natrvalo

Polské testování proběhlo ve Varšavě a ukázalo se, že jde o krok správným směrem. A tak došlo k tomu, že po pilotním projektu přichází také trvalá úprava a že v tomto pruhu budou moci jezdit motocykly i nadále. Oficiálně k tomu má dojít v květnu letošního roku, kdy začne platit nové městské nařízení, které umožní řidičům jednostopých vozidel využívat právě pruhy jinak určené pro autobusy.

Podpora motocyklů? Nikoliv?

Objevila se otázka, jaký byl důvod toho, proč se tato možnost povolila právě motocyklistům? Je to snad jejich určitá podpora, podobně jako je tomu v případě elektromobilů, kde je jasný cíl dál lidem další výhodu a tak podpořit prodej aut s nulovými emisemi? V případě motorek tomu tak není. Zde totiž hrála hlavní roli bezpečnost.

Jízda ve vyhrazeném pruhu bude bezpečnější

Pokud jste někdy jeli v koloně, tak víte, že motorkáři málokdy čekají tak, jako vy ve vozech. Kolonou se začnou proplétat, což může být velmi rizikové. Stačí nepozornost jejich, stačí nepozornost řidičů a problém je na světě. V zájmu bezpečnosti došlo k vyhodnocení celé situace a ujednání, že bude lepší, pokud svou jízdu absolvují raději ve vyhrazeném pruhu, což bude nejenom pro ně mnohem bezpečnější. A také to přispěje plynulosti provozu, který by mohla případná nehoda auta a motorky velmi narušit a například celý jeden jízdní pruh na dobu vyšetřování uzavřít. Což v kolonách není nic příjemného.

Foto: Pixabay.com