Také si říkáte, jak moc ovlivňují automobiloví trh firemní zákazníci? Hlavně potom ti, kteří kupují vozy po desítkách a stovkách? Jejich nákupy statistiky prodejů výrazně zkreslují, a tak následný žebříček často odráží spíše zájem firem než jednotlivců. V sousedním Polsku proběhl průzkum, který zmapoval, o jaké vozy byl největší zájem. A výsledky jsou vcelku překvapivé, pokud oddělíme firemní a osobní segment.

Jaké vozy dominují u firem?

Začněme firemní klientelou. Zde v roce 2019 dominovala Škoda Octavia, i když je pravdou, že s velkým náskokem nezvítězila. Prodalo se celkem 20 378 vozidel, což je o pouhých 677 vozidel více než v případě vozu Toyota Corolla, který skončil na druhém místě. Třetí pozici obsadila opět mladoboleslavská automobilka, a to konkrétně vůz Škoda Octavia, v počtu 17 095 vozidel.

Zajímavostí bude podívat se také na místo čtvrté. V rámci firemních zákazníků je to rumunský Dacia Duster. Těchto modelů se prodalo 15 342 a teď se podržte – oproti roku 2018 je to nárůst o 55 procent. Nejlepší pětici potom uzavírá Toyota Yaris, která zaznamenala registraci v počtu 14 070 kusů.

Jaké vozy dominují u soukromých osob?




Proč jsme u firem zmiňovali i čtvrté místo, kterým je Dacia Duster? Protože jde o auto, které v Polsku jasně dominuje u soukromých osob. Tento vůz je u běžných obyvatel Polska jasným bestselerem. V roce 2019 se prodalo do soukromých rukou celkem 9 140 kopií tohoto automobilu, což je pro porovnání s rokem předchozím nárůst o 74 procent.

Když se podíváme na další příčky žebříčku, tak místo druhé je stejné jako u firem. I to bere Toyota, jenom s jiným modelem. Tentokrát je to Toyota Yaris s počtem 7 154 kusů. Místo třetí u polských soukromých osob bere Toyota Corolla, které se v daném segmentu zaregistrovalo 5 529 jednotek. Jak Octavia, tak i Fabia v TOP3 prostě chybí.