Prázdná nádrž jako problém aneb proč nejezdit na rezervu

                   

Mnoho řidičů si s tankováním nijak neláme hlavu. Pokud se jim rozsvítí takzvané „hladové oko“ neboli signalizace rezervy, stále ještě jezdí, jelikož dobře vědí, že pár desítek kilometrů ještě najet zvládnou. Pokud do této skupiny patříte také, tak vám řekneme, proč něco podobného nedělat. Při jízdě na prázdnou nádrž hrozí hned několik problémů. Toto jsou ty nejčastější.

Poškození palivového čerpadla

Jedná se o důležitou součást vozu, bez které se v podstatě neobejdete. Palivové čerpadlo je tu proto, aby vhánělo benzín dále, tam kam má. Pokud často jezdíte na rezervu a svou nádrž vyjíždíte doslova do prázdna, rozhodně mu tím neprospíváte a může dokonce dojít k jeho poškození. Nejenom, že v tu chvíli stojíte, ale také je třeba počítat s finančně náročnou opravou. Tankovat včas je proto nejlepší prevence, jak zajistit, že vaše palivové čerpadlo bude dlouhodobě fungovat tak, jak má.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Zůstanete stát

I když vám ručička na ukazateli stavu paliva naznačuje, že v nádrži ještě něco máte, a hodnotu pár desítek kilometrů ukazuje i palubní počítač, berte na vědomí, že se v obou případech jedná o orientační ukazatele. Rozhodně vám neukážou stav a dojezd přesně na kilometr. Může se proto stát, že i když to vypadá, že máte v nádrži dost, realitou je pravý opak. Řada lidí často ví, kolik na rezervu zvládnou ujet, ale pokud to není najednou, ale v průběhu několika dní, klidně se mohou přepočítat. A tak hrozí, že se na své cestě zastavíte. A tak vás může čekat cesta s kanystrem, odtah, ale i zbytečná ztráta času jenom proto, že jste neměli 5 minut k tomu, abyste zastavili na čerpací stanici.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Voda v palivu

Dalším rizikem daného stavu je voda v palivu. Uvnitř nádrže, pokud v ní není palivo, je samozřejmě vzduch. Ten má určitou vlhkost. Vlivem kolísání teplot může dojít ke kondenzaci. Tedy k tomu, že se vzduch na stěnách nádrže mění ve vodu. V kapky, které následně tečou dolů a mísí se s vaším palivem. A to se výrazně negativně podepisuje na jeho kvalitě. Pokud byste měli nádrž plnou, tak k podobným situacím nedojde. Jak proto, že je prostor pro vzduch malý, tak proto, že případné kapky vody neudělají s desítkami litrů paliva vůbec nic.

Ucpání filtru

Pokud necháváte v nádrži jenom minimum paliva, pamatujte na to, že tento stav může vést také k ucpání filtru. Je běžné, že v nádrži jsou různé nečistoty, které má filtr zastavit. A k tomu také dochází. Když je nádrž plná, tak je koncentrace nečistot na litr paliva minimální, jelikož se všechny rozptýlí po celé nádrži a tak problémy nehrozí. Když je však na dně nádrže pár posledních litrů, a někdy ani to ne, je koncentrace nečistot podstatně větší a riziko ucpání je pochopitelně velké. V tomto případě vám hrozí jak problémy při jízdě, tak i nutnost servisního zásahu. V tu chvíli vás samozřejmě čeká i finanční výdaj spojený jenom s vaší leností zastavit v čas na pumpě.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Nejste připraveni

Auto je skvělým dopravním prostředkem, kdy potřebujeme akutně a rychle kamkoliv zajet. Nezajímají nás jízdní řády MHD nebo veřejné dopravy, jelikož sedneme do auta a můžeme jet. A je jedno, zda jde o problém v práci, zda jde o nutnost zavést někoho k doktorovi, manželku do porodnice, nebo o cokoliv jiného. Když máte prázdnou nádrž, tak nejste připraveni. Na pár kilometrů jízdy ano, ale na tu delší nikoliv. A tato nepřipravenost může klidně ohrozit zdraví, peníze i cokoliv jiného. Při své cestě se budete zbytečně zdržovat tankováním, které jste nerealizovali dřív jenom proto, že se vám k tomu nechtělo.

Diskuze Vstoupit do diskuze
94 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články