Stále ještě můžete najít kvalitní motor v dobře vypadajícím autě, aniž byste museli jezdit ve veteránu. Poohlédněte se po vzhledově povedených modelech s ještě povedenějšími konstrukčně laděnými motory!

Motor Fiat, objem 1.2 a 1.4 8v

Velmi kvalitní motory se vyrobily v roce 2003

Motor s označením „Fire“ byl postupně použitý napříč značkou Fiat, najdeme ho v malé Pandě, Puntu, ale i v 500, Idee, Paliu, Lineu i Lancii Y. Řekli byste, že tento motor je starý už 30 let? Samozřejmě s nutnou inovací. Povedená je konkrétně verze s osmi ventily, aniž bychom museli řešit jakýkoli nabízený objem. Motory jsou odolné vůči opotřebení, netrpí ani na povolení rozvodového řemene. Pozor však na motory, splňující emisní normu Euro 5. Ty už tak bezvadné nejsou.

Motor Honda, objem 2.2 i-DTEC

Pokud si zakoupíte vůz Accond osmé generace, třetí generaci CR-V nebo devítkovou Civic s tímto typem motoru, rozhodně se nemusíte bát nutných výdajů navíc.

Benzinové motory Honda prostě umí. Horší je to s diesely. Naštěstí je tady jeden, o objemu 2,2l s označením i-DTEC, který boří všechny obávané mýty o dieselových agregátech. Honda v tomto typu předčila všechny ostatní výrobce. Honda má lišácky vymyšlený „přísný výpočet“ servisních intervalů, nepřekračující víc jak 20 tisíc kilometrů. Uživatelům jezdícím kratší trasy doporučuje třeba i 13 tisíc kilometrů. To je poměrně chytré doporučení, alespoň se najdou poruchy včas a nedojde k fatálnějším problémům.

Motor Mitsubishi, objem 1.3, 1.5 a 1.6 s označením MIVEC




I automobilce Mitsubishi se povedl, zvláště v roce 2004 v řadě 4A9, téměř neúnavný motor, použitý do modelu Colt, Lancer a ASX. Najít ho můžeme také v Citroënu C4 Aircross nebo ve Smartu ForFour.

A v čem je motor tak zázračný? Pokud se podíváme na benzinovou verzi, jejich spolehlivost je nepřekonatelná, pokud se bavíme o malých čtyřválcích z rodiny 4A9. Motory se bez přestávky používají již třináct let a za celou dobu si vystačí prakticky jen s preventivní prohlídkou a nejnutnější údržbou, jako je výměna oleje, svíček a filtrů. Pomáhá tomu celohliníková konstrukce a řetězové rozvody.

Motor Subaru, objem 3.0 a 3.6 R6 (EZ30/EZ36)

Zakoupíte-li si model Legaci, Tribec nebo Outback s motorem R6 (EZ30/EZ36) o objemu 3.0 a 3.6, vyrobený od roku 2000, pak budete mít v garáži držáka v podobě atmosférického šestiválce, známého u nejvyšší verze Legacy 3.0 R nebo Tribec, a to i v případě novějších verzí, které nejsou o moc choulostivější, než původní verze. Motor má rozvodové řetězy.