Z vozů, které jsme vybrali pro tento seznam „Levné zábavy“, jsme si zvolili startovací cenu 60.000 Kč. Samozřejmě můžete dát za tyto vozy mnohem více peněz, pokud půjdete po faktorech jako nízký nájezd kilometrů, servisní historii apod.

Mazda Miata ’90 – ’94

Pokud chcete zábavu, spolehlivost a levnou údržbu pak doporučujeme podívat se jako první právě po Miatě. Nabízí příjemný požitek z jízdy podobný tehdejším Britským sporťákům ovšem bez zanechávání olejových skvrn po celé Vaší garáží. Pro co největší požitek doporučujeme starší modely s motorem 1.6 L. Novější, větší 1.8 L motory sice nabídnou více výkonu, ale nejsou tak responzivní a citlivé jako starší, menší 1.6 . Většina možností na rané Miatě měla více co do činění s komfortem a pohodlí. Jedna věc, kterou zjistíte, je, zda vozidlo, které zvažujete ke koupi, je vybaveno volitelným diferenciálem Torsen s omezeným skluzem. A samozřejmě existuje spousta příležitostí ke zlepšení.

Pontiac Fiero ’84 – ’88

Fiero měl být původně sportovním automobilem, ale trvalo to celý jeho život než této hodnosti dosáhl. I přes to ho ovšem hodnotíme jako auto, které na náš seznam zábavných aut patří. Do roku 1988 byly všechny kousky, které měly být v autě od prvního roku na místě: 140 koní s motorem 2,8 V6, 5-stupňová převodovka Getrag, vyhrazená konstrukce předního a zadního závěsu (nahrazení soupravy na sady dílů Chevette / Citation). Bohužel bylo příliš pozdě na záchranu Fiera, výroba klesla z 136 840 v roce 1984 na 26 402 v roce 1988. Buďte při hledání na pozoru na žluté ’88, protože je to jediný rok, kdy byla tato barva nabízena.

BMW řady 318is a 325is (E30) 84 – ’91

E30 byl první skutečný masový úspěch BMW. Rok 2002 byl prodán nadšencům, ale nedosáhl širokého publika. První generace řady E21 3 neohromila nikoho, ale v době, kdy BMW představilo E30 3 Series na trh, se jim to podařilo. Bylo to solidní, spolehlivé, zábavné a vyhrávalo nad ostatními vozy ve své kategorii. Bylo prodáváno s různými motory a konfiguracemi. Naše doporučení je buď lehčí motor o výkonu 134 koní M42 1,8 L nebo šestiválcový motor M20 o výkonu 2,5 litru s výkonem 168 koní v modelu 325is (přeskočte přes motor eta – ani se neptejte…).

Jeep Wrangler (YJ) ’87 – ’95

Z neznámého důvodu je YJ Jeep tím autem, které každý buď miluje nebo nenávidí. Možná je to proto, že zabil milovaný model CJ, že má čtvercové světlomety nebo že světlá výška byla docela omezená. Naštěstí pro kupce YJ, to znamená méně zákazníků, a jakmile zakoupíte YJ, je snadné se napravit. Podívejte se na model ’91 nebo novější s šestiválcovým 4,0 litrem s třírychlostní automatickou převodovkou nebo pětistupňovou převodovkou AX15. Před rokem 1991 je jedinou slušnou volbou spolehlivý, ale podtlakový čtyřválcový motor – vyhýbejte se šestiválcovým. Všechny YJ sdílejí stejný rám (ale dávejte pozor na poškození rezem a celkového opotřebení z terénu), dále Jeep přešel na pozinkované plechy v roce 1987, takže v rámu by se měla omezit rez.

Jaké auto byste si vybrali Vy a proč? Napište nám svůj názor dolů do komentářů!