Termín se nezadržitelně blíží. Již od 1. září začnou být požadavky na plnění emisních norem ještě přísnější. Na toto s určitým předstihem zareagovala PSA která hlásí, že všechny její vozy plní co mají.

Tento termín se postupně stává noční můrou mnohých automobilek. Je také důvodem, že řada z nich vyřazuje z portfolia vozy, které veškeré normy Euro 6 nejsou schopny plnit. Jiné samozřejmě dělají vše proto, aby nařízení EU dokázaly plnit. A mezi ně patří i PSA která slavnostně hlásí, že u ní se zákazníci nemusí ničeho obávat.

Přicházejí nové testy

Možná si říkáte, že norma zvaná jako Euro 6 už nějakou dobu existuje. To je samozřejmě pravda. Nutno ale dodat, že od 1.9. dochází k určitému zpřísnění a tak se objevují i nové testy, kterými musí vozidlo projít. V první řadě se jedná o test ISC který říká, že vozidlo musí plnit emisní normy minimálně po dobu 5 let od chvíle, kdy bylo na trhu. Musí je tedy plnit dlouhodobě a nikoliv jen ve chvíli, kdy bylo uvedeno na trh.




Další test nese označení EVAP a zaměřuje se na uhlovodíky, které se odpařují z palivové nádrže a také z palivového systému. I tady jsou dány určité limity, které musí automobily plnit. Do třetice tu máme testy RDE které už měří skutečné emise během jízdy. Je stanovena pevné odchylka, do které se vůz musí vejít. Jde o to, že emise během jízdy se nesmí o určitou hodnotu odchýlit od těch, které jsou naměřeny laboratorně v rámci certifikace.

PSA láká zákazníky

PSA se začal chlubit, že u nich mají zákazníci jistotu, že modely Opel, Peugeot a Citroën normu označovanou jako EURO 6d-TEMP-EVAP-ISC. Mají tak jistotu nejenom toho, že jejich vůz má co je potřeba, stejně jako mohou mít i lepší pocit z toho, že díky jízdě v některém z těchto vozů také šetří naši planetu. Skupina PSA je tak odhodlána podstoupit nové testy s jistotou, že jimi zcela určitě bez problémů projde.