Není nic horšího, než když začne auto korodovat. Rez na karoserii nejenom snižuje celkovou hodnotu vozu, ale snižuje i jeho estetickou krásu a snižuje jeho technický stav, vlivem čehož můžeme mít v budoucnu problém i na stanici STK. Jak problém s korozí řešit? Představíme vám tři efektivní a také jednoduché metody.

Malé zkorodované části

Taková koroze se může objevit třeba v místech, kde bylo auto škrábnuté, nebo obecně na těch místech, které jsou vystavena větší vlhkosti. U některých vozidel jde třeba o oblast kolem blatníků, nebo části pátých dveří. Pokud korozi uvidíte, začněte ji řešit co nejdříve. V takovém případě pomůže snadná pomoc. Vezměte brusný papír a daní místo obruste. Následně stačí trocha základové barvy, na kterou by měl přijít finální lak. Pokud jde o opravu malá místa, nemusí být nutné lakovat nutně celý díl.

Větší zkorodované části

Pokud jste korozi neřešili, nebo jste pořídili auto s tím, že si ho dáte dohromady, je třeba myslet na to, že u většího výskytu koroze je nutné i více práce. S obyčejným brusným papírem si už nevystačíte a bude nutní použít brusku, kterou poškozené části obrousíte. Dále může být nezbytností i použití tmelu a až potom může přijít na řadu ruční broušení. Potom stejně jako v předchozím případě základová barva a na ni finální lak. Podle velikosti zkorodovaných částí už se může uvažovat o tom, že se nalakuje komplet celý díl.

Silná koroze s otvory




Ro nejhorší, co se může stát. V těchto případech je vhodné buď vyměnit celý zkorodovaný díl, nebo navštívit specializovanou dílnu. Je třeba počítat s tím, že oprava může být náročná jak časově, tak i finančně. V některých případech lze použít ještě třetí variantu opravy, kdy se konkrétní zkorodovaná část vyřízne a místo ní se navaří nový kus karoserie. Následná postup už je opět stejný jako v předchozích situacích – ošetření, základní barva a lak.