Řidič autobusu hrůzostrašně narazil do betonového sloupu. Vyletěl pět metrů do vzduchu a zůstal na něm napíchnutý

Vážná nehoda se odehrála v Petrohradu, kde řidič autobusu narazil do sloupu stojícího těsně před zastávkou, u které měl zastavit.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Silnice nebo křižovatky uprostřed města mohou být náročným terénem. Všechno je tu sice značené, ovšem kolem vás je mnoho nejrůznějších sloupů, sloupků a dalších prvků, které pokud jsou během nehody vozu zachyceny, obvykle všechno ještě zhorší. Příkladem budiž autobus městské hromadné dopravy, který v Petrohradu během normálního přiblížení k zastávce vrazil do vedlejšího sloupu, který mu takříkajíc „rozčísnul pěšinku.“

Náraz přímo prostředkem skla

Kamerový záznam z kolemjedoucího vozidla jasně ukazuje, co se stalo. Ostatně použila ho i zpravodajská relace, která o celé věci informovala. Městský autobus se přibližoval k pravidelné zastávce, když řidič nezvládl řízení a narazil do betonového sloupu jen pár metrů od zastávky. Sloup se přitom nezlomil, jen byl částečně vytržen ze základny a naklonil se. Tím pádem byla část autobusu zvednuta do vzduchu.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Na zastávce se tou dobou vyskytovali jen asi čtyři lidé a poblíž pes, který okamžitě utekl. Alespoň podle videa tak nikdo na zastávce nebyl zraněn, sloup zůstal v náklonu a autobus napíchnutý na něm. Dohromady bylo zraněno šest lidí, přičemž řidič a jeden z chodců byli ve vážném stavu neprodleně dopraveni do nemocnice. Co vězí za řidičovým řízením je stále předmětem vyšetřování, kterého se chopilo státní zastupitelství.

Pozice autobusů v Rusku

V ruských městech – hlavně v Moskvě – doplňují autobusy tři další dopravní sítě, tedy metro, trolejbusy a tramvaje. Autobusy jsou klíčové hlavně v okrajových regionech města, kde není metro, a jako spojnice mezi regiony. V centru města se tedy prakticky nevyskytují, zde kralují další zmíněné typy dopravy. Pokud byste chtěli autobusy použít na delší spoje, měla by to být až poslední volba, jejich kvalita je totiž často příšerná.

Samotné autobusy jsou obvykle velmi staré a mají svoje najeto už z Německa, Polska a dalších států, jejich technický stav je tudíž velmi pofidérní. Navíc v Rusku neexistují větší firmy, které by mohly autobusům věnovat potřebnou technickou péči. Cestování je tak nepřehledné i celkovým systémem, kdy jízdenky pořídíte jen místně, a ani na internetu neexistuje příliš mnoho specializovaných sítí, které by cestování ulehčily nebo zpřehlednily.

Zdroj: Zprávy na kanálu One

Diskuze Vstoupit do diskuze
120 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články