Řidič otestoval, zrychlení a jakou maximální rychlostí může jet Trabant 601, bývalý symbol NDR

Levný vůz, jakým je Trabant 601, byl vyroben v tehdejší NDR a ve své době byl svého druhu jedinečným. Jeho majitel otestoval, jakou maximální rychlostí může jet.

i Zdroj fotografie: Pixabay
                   

Tělo bylo vyrobené z duroplastu, kterou držel kovový rám. Díky tomu byl Trabant levný, lehký a odolný proti korozi. V případě nehody se dal navíc snadno a levně opravit. Celkově byly vyrobeny téměř 3 miliony kusů tohoto automobilu, který můžete na silnicích vidět už jen velmi zřídka.

Trabant dovede jet rychlostí škodovácké fabie

V době, kdy se začal Trabant vyráběl, vypadala auta jinak než ta dnešní, a pro leckoho to bylo první vozidlo, které řídil. Dnes jich na silnici už mnoho nepotkáte, ale ohlídne se za ním každý, protože je to symbol dřívější doby. Trabant 601, který řidič otestoval, byl z roku 1979. Majitel automobilu se rozhodl zjistit, jak rychle může tento vůz zrychlit a jaké rychlosti může dosáhnout.

iZdroj fotografie: Pixabay

Ve videu je jasně vidět, jak kontrola rychlosti probíhá. Auto je schopné se pohybovat vyšší rychlostí, než je zdokumentováno v oficiálních dokumentech. Otestovaný vůz má pod kapotou 26 koní (19,2 kW) a maximální naměřená rychlost činila 100 kilometrů za hodinu. Dnes se jedná o limit, jaký zvládnou i sériově vyráběná auta za několik vteřin, přičemž jejich maximálka bývá kolem 200 až 250 km (někdy to bývá více, někdy méně, dle výrobce a omezovače).

Majitelé těchto veteránů si je často přizpůsobí

Trabanty si spousta milovníků starých aut přestaví nebo obmění tak, aby vyhovovaly jejich potřebám, často jsou používány k přepravě materiálu. Neobvyklým přídavkem jsou vyztužené vzpěry v motorovém prostoru, v němž se nachází dvoutaktní agregát. Na rozdíl od něj však bývá technicky velmi obtížná výměna převodovky, stejně jako spádový karburátor, neboť je těsně za přední příčkou karoserie.

iZdroj fotografie: Pixabay

Majitelé Trabantů nechávají většinou původní interiér, který je velmi dobový a zaujme každého na prvního pohled. Budíky ukazují spotřebuje paliva, teplotu nebo rychlost, kterou jedete. Interiéry v té době byly jednoduché, přehledné a hlavně funkční. Řidiči si museli poradit jen s tím, čím auto disponovalo. Nikdo moc neočekává, že takové vozidlo může jet rychlostí až 100 km za hodinu.

Diskuze Vstoupit do diskuze
150 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články