Expert na policejní radary určil, jak rychle je třeba jet, aby řidič oklamal radar a nedostal pokutu

Jak rychle je třeba jet, aby auto nebylo zachyceno radarem? Rychleji, než by se mohlo zdát.

i Zdroj fotografie: Policie ČR
                   

Myšlenka, že by se dalo zařídit, aby bylo auto neviditelným pro radary a rychlostní kamery, některé řidiči skutečně fascinuje. Ne v doslovném smyslu vozu neviditelnosti, kdy by byl vůz nezachytitelný zrakem a optikou. Ale v té rovině, že by reálně auto unikalo sledovacím zařízením. Nebo alespoň mělo nečitelnou registrační značku, ovšem na první pohled absolutně vyhovující liteře zákona.

Měření rychlosti má svá omezení, v konstrukci zařízení

Existuje pro řidiče, kteří chtějí vědomě překračovat rychlost, nějaké řešení? Jakkoli zasahovat do konstrukce registrační značky je nezákonné. Stínit, clonit, přelepovat či přetírat registrační značku je nezákonné. Silniční piráti tedy spekulují, jakou rychlostí je třeba jet, aby jejich auto nebylo zařízením zaznamenáno.

iZdroj fotografie: Honza Groh (Jagro) / Creative Commons / CC-BY-SA

Je rozšířen jeden mýtus spojený s vysokou rychlostí, který říká, že pokud jede automobil dostatečně rychle, stává se pro kamerový systém, respektive radar neviditelným. Technika by měla fungovat zejména za snížené viditelnosti nebo v noci. Mýtus pracuje s logickou úvahou, že i rychlostní kamera je pouhý zařízením, které má technická omezení. A které od určité rychlosti není schopné pohybující se objekt zaznamenat.

Rychlá jízda jako prevence rychlé jízdy je hloupost

Podle experta na technologii předchozí generace systémů k zachycování nepřiměřeně rychlé jízdy pracovaly s maximální rychlostí 250 km/h. Jelo-li auto vyšším tempem, kamera jej prý nedokázala zaznamenat. Současné generace modernějších zařízení prý mají hranice posunuté na 350 km/h. Jinak řečeno auto by musel jet více než 350 km/h, aby bylo pro systém neviditelné. V noci ztěžuje vše omezená viditelnost. Existují samozřejmě taková auta, která dokážou jet vyšší než uvedenou rychlostí.

iZdroj fotografie: Policie ČR

Celé to ale postrádá smysl. Pokud jede řidič rychleji, než může například na osmdesátce, jen těžko lze předpokládat, že při náhlém zahlédnutí radaru dokáže zrychlit nad 350 km/h. Celý myšlenka jízdy nad technickou hranicí radaru je hloupá a nebezpečná. Když už má někdo potřebu vyhýbat se radarům, je jednodušší pořídit si nějakou aplikaci, která na místa stacionárního měřené upozorňuje nebo antiradar.

Co myslíte, může tohle vážně fungovat?

Zdroj: Quora
Diskuze Vstoupit do diskuze
100 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články