Jak zalepit defekt pneumatiky pomocí opravných sad, které nahrazují rezervní kolo. Je to opravdu zlatá střední cesta?

S defektem se dříve či později setká každý řidič. V takovou chvíli je důležité zachovat klid, protože se tento problém dá vyřešit přímo na místě během několika málo minut.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

V dnešní době stále více řidičů přestává v automobilu vozit rezervní kolo. Nahrazuje ho mnohem menší a lehčí sada na opravu defektu, která jim má pomoct v případě nouze. Ta řidičům šetří nejen místo v kufru, ale také se projevuje na o něco nižší spotřebě paliva. Kromě těchto výhod se však dá na opravnou sadu dívat i z druhé stránky. Ne všichni tak tento způsob opravy uznávají.

Jak je to s opravnými sadami

Opravná sada má jednu hlavní funkci. Jedná se o zabezpečení dojezdu do nejbližšího servisu nebo domů. V žádném případě tak nejde o dlouhodobé řešení, ale pouze dočasné. Na trhu existuje několik druhů těchto sad, které jsou určené jako spolehlivá náhražka rezervy. Je však důležité připomenout, že použití je do určité míry omezeno. Opravné sady zvládnou opravit defekt do určitého rozměru a pouze na běhounu pneumatiky. S proražením gumy na bočnici vám tak tato sada nepomůže.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Těsnící tmely na opravu defektu přímo na cestě

Opravná sada těsnících tmelů slouží pro opravu defektu přímo na místě, kde jste zastavili. Tyto sady za vás sice problém nevyřeší přímo, ale jsou vhodné na nouzové dojetí například do pneuservisu nebo na nějaké vhodnější místo na opravu. Použití tmelu je velmi jednoduché. Stačí ho aplikovat do pneumatiky přímo přes ventilek a kolo nafouknout. Dále je nutné kousek popojet, kdy se tmel roztočením kola dostane přesně do postiženého místa a utěsní jej.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Následně je dobrá ještě další kontrola, jestli je všechno v pořádku. Téměř všechny lepicí sady mají udanou omezenou rychlost, kterou by měl řidič po použití při defektu dodržovat, aby se vyhnul dalšímu poškození. Při této opravě je rovněž nutné myslet na to, že je vhodná pouze pro defekty o rozměru 6 až 8 mm.

Lepicí sada s knotem

Další možností je použití lepicí sady s knotem. Jedná se sice o trochu pracnější způsob opravy defektu na cestě, ale po dokončení může řidič pokračovat v cestě běžnou rychlostí, která nebude nijak limitována. Postup je také v podstatě jednoduchý. Stačí vzít knot namočený do lepidla a aplikovat ho do proraženého místa (k tomu slouží speciální jehla). Tato metoda je velmi výhodná v tom, že není nutné demontovat kolo. Po zalepení stačí kolo nafouknout, překontrolovat a pokračovat dál v jízdě.

Který způsob využíváte při defektu vy?

Zdroj: YourMechanic

Diskuze Vstoupit do diskuze
113 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články