Nová forma pro více informací na jednom místě

Po načtení zmíněného QR kódu se může řidič dovědět další informace o konkrétní pneumatice v EPREL online databázi, což je Evropská databáze výrobků s energetickým označením.  Nové štítky budou také vybaveny dvěma novými piktogramy. Ten první uvede informaci o chování pneumatiky na sněhovém povrchu (3PMSF), přičemž už je tento údaj povinným v některých zemích EU. Druhý piktogram je pak určen přímo pro ledové povrchy.

Nejvíce bude tedy zajímat řidiče ze skandinávských zemí. Mívají ho hlavně pneumatiky s měkkou směsí, ovšem ve střední Evropě se nepoužívají, tudíž ani u nás. Změnám se nevyhnou ani dodávky, konkrétně kategorie C1 a C2. V třídách pneumatik totiž dojde k posunu, do třídy D se přesunou pneumatiky ze třídy E a ty ze třídy F či G se v novém štítkovém systému přesunou právě do třídy E. Ale lépe to ukazuje obrázek

Nově se využije i dosud „mrtvá třída“

Nový štítek bude mít také kratší barevnou písmennou škálu, která klesne hodnotami ze sedmi na pět, přičemž třídy A – C zůstávají beze změny. Pneumatiky třídy C1 určené pro použití na osobních vozech a C2 určené pro dodávky (dosud byly ve třídě E), budou nyní v „déčku“, tedy třídě, která se dosud reálně nepoužívala. Štítek se by se tak měl pro spotřebitele stát mnohem přehlednějším a lépe „čitelným“.

Proč vlastně k této strukturální změně dochází? Podle informací přímo od zástupců Evropské Unie má nová podoba pomoci řidičům se snazším výběrem, tím pádem s úsporou paliva a také informovat o brzdné vzdálenosti. Úspora paliva má vést k nižším emisím, údaje o hluku zase k obecnému snížení hluku provozu na silnicích. Což je oboje ostatně hlavní cíl EU, nezbývá tedy než sledovat, jak se tento systém uchytí mezi řidiči.

"/> Seznamte se s novým způsobem značení pneumatik - AutoŽivě.cz

Seznamte se s novým způsobem značení pneumatik

Během letošního května dojde v rámci celé Evropské unie k novému způsobu ve značení pneumatik, takže budou nové povinné štítky na kolech sdělovat mnohem více informací.

i

Od nového systému si evropští úředníci slibují, že budou řidiči lépe informováni o vlastnostech konkrétní pneumatiky, ušetří náklady a bude to mít i pozitivní dopad na životní prostředí. Nové štítky nabídnou odlišnou strukturu uvádění jednotlivých tříd valivého odporu, účinného brzdění na mokré vozovce, hlučnost bude uvedena v decibelech a také na písmenné škále A, B nebo C. Štítek bude rovněž obsahovat QR kód.

Nová forma pro více informací na jednom místě

Po načtení zmíněného QR kódu se může řidič dovědět další informace o konkrétní pneumatice v EPREL online databázi, což je Evropská databáze výrobků s energetickým označením.  Nové štítky budou také vybaveny dvěma novými piktogramy. Ten první uvede informaci o chování pneumatiky na sněhovém povrchu (3PMSF), přičemž už je tento údaj povinným v některých zemích EU. Druhý piktogram je pak určen přímo pro ledové povrchy.

Nejvíce bude tedy zajímat řidiče ze skandinávských zemí. Mívají ho hlavně pneumatiky s měkkou směsí, ovšem ve střední Evropě se nepoužívají, tudíž ani u nás. Změnám se nevyhnou ani dodávky, konkrétně kategorie C1 a C2. V třídách pneumatik totiž dojde k posunu, do třídy D se přesunou pneumatiky ze třídy E a ty ze třídy F či G se v novém štítkovém systému přesunou právě do třídy E. Ale lépe to ukazuje obrázek

Nově se využije i dosud „mrtvá třída“

Nový štítek bude mít také kratší barevnou písmennou škálu, která klesne hodnotami ze sedmi na pět, přičemž třídy A – C zůstávají beze změny. Pneumatiky třídy C1 určené pro použití na osobních vozech a C2 určené pro dodávky (dosud byly ve třídě E), budou nyní v „déčku“, tedy třídě, která se dosud reálně nepoužívala. Štítek se by se tak měl pro spotřebitele stát mnohem přehlednějším a lépe „čitelným“.

Proč vlastně k této strukturální změně dochází? Podle informací přímo od zástupců Evropské Unie má nová podoba pomoci řidičům se snazším výběrem, tím pádem s úsporou paliva a také informovat o brzdné vzdálenosti. Úspora paliva má vést k nižším emisím, údaje o hluku zase k obecnému snížení hluku provozu na silnicích. Což je oboje ostatně hlavní cíl EU, nezbývá tedy než sledovat, jak se tento systém uchytí mezi řidiči.

                   

Od nového systému si evropští úředníci slibují, že budou řidiči lépe informováni o vlastnostech konkrétní pneumatiky, ušetří náklady a bude to mít i pozitivní dopad na životní prostředí. Nové štítky nabídnou odlišnou strukturu uvádění jednotlivých tříd valivého odporu, účinného brzdění na mokré vozovce, hlučnost bude uvedena v decibelech a také na písmenné škále A, B nebo C. Štítek bude rovněž obsahovat QR kód.

Nová forma pro více informací na jednom místě

Po načtení zmíněného QR kódu se může řidič dovědět další informace o konkrétní pneumatice v EPREL online databázi, což je Evropská databáze výrobků s energetickým označením.  Nové štítky budou také vybaveny dvěma novými piktogramy. Ten první uvede informaci o chování pneumatiky na sněhovém povrchu (3PMSF), přičemž už je tento údaj povinným v některých zemích EU. Druhý piktogram je pak určen přímo pro ledové povrchy.

iZdroj fotografie: Unsplash

Nejvíce bude tedy zajímat řidiče ze skandinávských zemí. Mívají ho hlavně pneumatiky s měkkou směsí, ovšem ve střední Evropě se nepoužívají, tudíž ani u nás. Změnám se nevyhnou ani dodávky, konkrétně kategorie C1 a C2. V třídách pneumatik totiž dojde k posunu, do třídy D se přesunou pneumatiky ze třídy E a ty ze třídy F či G se v novém štítkovém systému přesunou právě do třídy E. Ale lépe to ukazuje obrázek

Nově se využije i dosud „mrtvá třída“

Nový štítek bude mít také kratší barevnou písmennou škálu, která klesne hodnotami ze sedmi na pět, přičemž třídy A – C zůstávají beze změny. Pneumatiky třídy C1 určené pro použití na osobních vozech a C2 určené pro dodávky (dosud byly ve třídě E), budou nyní v „déčku“, tedy třídě, která se dosud reálně nepoužívala. Štítek se by se tak měl pro spotřebitele stát mnohem přehlednějším a lépe „čitelným“.

iZdroj fotografie: Unsplash

Proč vlastně k této strukturální změně dochází? Podle informací přímo od zástupců Evropské Unie má nová podoba pomoci řidičům se snazším výběrem, tím pádem s úsporou paliva a také informovat o brzdné vzdálenosti. Úspora paliva má vést k nižším emisím, údaje o hluku zase k obecnému snížení hluku provozu na silnicích. Což je oboje ostatně hlavní cíl EU, nezbývá tedy než sledovat, jak se tento systém uchytí mezi řidiči.

Diskuze Vstoupit do diskuze
57 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články