Škoda Fabia III. Generace prošla faceliftem, kterým chtěl výrobce tento model zatraktivnit. Jen několik měsíců od uvedení na trh jsme se podívali na názory lidí, které jsou různé. Změny nebyly na první pohled výrazné, došlo k úpravě karoserie, která získala modernější střih. Výrobce mířil primárně na interiér, potažmo na obohacení výbavy, aby se posádce (vpředu i vzadu) cestovalo komfortněji. Někteří možná budou zklamáni z její motorizace, ale automobilka se vydala novou „zelenou“ cestou.

Jaké změny facelift Škody Fabie?

Zmodernizovaná Škoda Fabia byla představena letos v březnu na autosalonu v Ženevě, kde výrobce ukázal nový trend společnosti. Jedná se o třetí generaci tohoto modelu, který nabídne jak zajímavé designové změny, tak bohatší výbavu. Škoda navíc přinesla několik novinek, jimiž se snaží omezit negativní dopad automobilového průmyslu na životní prostředí.

Jaké změny facelift Škody Fabie III. generace přinesl

Škoda se pustila do faceliftu modelu Fabia z mnoha důvodů. Vylepšit potřeboval jak exteriér, tak interiér, a v neposlední čadě jízdní vlastnosti. Cílem tohoto kroku nebylo „nastrkat“ do auta několik moderních technologií, ale kompletní revitalizace úspěšného a oblíbeného modelu. Technický základ vozidla zůstává samozřejmě stejný, ale došlo k rozšíření nabídky hnacích jednotek a k úpravě interiéru.

Exteriér je modernější a ostře střižený

Co se designu týče, nedočkáme se u nové Fabie nějakých drastických změn. Důraz byl kladen hlavně na nový, dynamický a modernější vzhled. Facelift tak přinesl plně diodové světlomety, diody v zadních svítilnách nebo novou, ostřeji řezanou masku chladiče. Nová verze se rovněž může pochlubit výraznějším, lehce vystrčeným spodním nárazníkem a až osmnáctipalcovými litými koly s pneumatikami 215/35 ZR18.

Interiér je komfortnější pro celou posádku

Změny uvnitř nejsou na první pohled tak patrné jako úpravy zvenku. Designéři se zaměřili hlavně na použití nových materiálů, které působí komfortněji. Na potahy i vnitřní obklad byla použita Alcantara (umělá kůže z laminované netkané textilie), přibylo kontrastní prošívání polštářků u loketních opěrek, pro cestující vzadu budou k dispozici držáky tabletů, a za příplatek také dvě USB zdířky pro nabíjení elektronických zařízení. Hodí se to hlavně pro rodiny s dětmi, které zabavíte pohádkou na tabletu.

Facelift Škody Fabie přinesl zásadní změny v motorizaci

Nová verze Škoda Fabia je k dostání pouze s benzínovými motory, přičemž atmosférické tříválce jsou stejně jako u minulé verze k dispozici s výkonem 44 a 55 kW. Výkonnější přeplňované verze TSI (70 a 81 kW) potom dostaly navíc filtry pevných částic, které snižují množství vypouštěných emisí do ovzduší. Základní TSI jsou kombinovány s pětistupňovým manuálem, a ty nejvýkonnější až se sedmistupňovou.

Špatnou zprávou je, že nová Fabia o něco málo podražila, a to v průměru o 20 000Kč. Vůbec největší zdražení nastalo u linie Style 1.0 TSI/81 kW, která má cenu vyšší o celých 23 tisíc. Jediné zlevnění přinesl model Monte Carla, a to pouze o jeden tisíc korun. Kompenzací za zdražení je bohatší základní výbava, moderní karoserie nebo absence dieselových motorů, protože Škoda nechce nadále tolik znečišťovat ovzduší. Nejšetrnější (a nejslabší) verze zaujme spotřebou 4,4 – 4,9l/100km, čemuž se dá jen těžko konkurovat.

Přesto není česká společnost v názoru na novou Fabii za jedno. Jedni si změny pochvalují, některým připadá nová verze „zase o fous hnusnější“. Další skupině zase vadí cena, která se jim zdá vzhledem k parametrům vozidla příliš vysoká, a tak raději volí konkurenční vozy. Udělala snad Škodovka přešlap, který ji bude stát ve třídě hatchbacků místo? Těžkými konkurenty bude nový Ford Focus, Peugeot nebo Hyundai.

Ceny v závislosti na motorizaci a typu:

  • Active: 259 900 – 294 900Kč
  • Ambition: 299 900 – 330 900Kč
  • Style: 344 900 – 360 900Kč
  • Monte Carlo: 374 900 – 390 900Kč

Za proveení Combi zaplatíme v průměru 14 000Kč, za nejdražší model to dělá +23 tisíc korun.

A názory veřejnosti? Příliš lichotivé nejsou

Facelift Škody Fabie III. generace rozvířil vody, a bohužel v nepříliš pozitivním smyslu. Spousta lidí kritizuje jejich cenu, která je pokaždé vyšší, nelíbí se nevýrazné změny ani přístup ke konkurenci, která nabízí levnější vozy s lepší výbavou. Kupci se přesto najdou, ačkoliv zájem zřejmě nebude dle prvních reakcí tak veliký.