Škoda vrací do hry model Fabia Junior 2025: O jakou výbavu přijdete, aby cena zůstala na 299 000 Kč?

Levný a jednoduchý model bez zbytečné výbavy by mohl znamenat oživení trhu s dostupnými vozy. Čeho všeho se musíme vzdát, aby se cena dostala pod 300 000 korun?

i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
Další 0 fotografie
                   

Pamatujete si zelenkavou Fabii Junior z roku 2003? Kdo by si nepamatoval. Nelakované nárazníky, plechová kola, interiér jak z Favorita à la rok 1986? Jenže za 179 900 Kč to byla senzace! Dnešní Fabia začíná na 399 000, a to je pravda citelný rozdíl. Měla by Škoda šanci s modelem Fabia Junior 2025, postaveným podle již jednou osvědčeného receptu? Pojďme se s redakcí AutoŽivě.cz podívat společně, co všechno by Škoda musela vyškrtat z nabídky, aby se z 399 000 Kč dostala na magických 299 000 Kč. Nenechte se prosit, tohle vás pobaví.

Seznam úspor aneb „Co ve Fabii Junior 2025 nenajdete“

Nikoho asi nepřekvapí, že aby se Škoda dostala o masivních 100 000 korun níž, musela by opravdu zredukovat, nač si jenom vzpomenete. Otázkou je, jestli by takto „oholenou“ Fabii vůbec někdo kupoval. Osobně tipuji, že mnohá sezení u dealera nad cenou „od 299 000“ by stejně skončila zaškrtáváním příplatkové výbavy k Fabii (což mne přivádí na myšlenku, zda Junior může mít vlastně příplatkovou výbavu). Každopádně, rozloučit byste se museli určitě například s tímto:

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

  • Automatická klimatizace → manuální (-20 000 Kč)
  • Infotainment → klasické rádio s Bluetooth (-25 000 Kč)
  • Litá kola → plecháče 14″ s plastovými kryty z Temu (-15 000 Kč)
  • Lakované nárazníky a kliky → surový plast jako v roce 2003 (-12 000 Kč)
  • Elektrická okna vzadu → kličky! (-7 000 Kč)
  • LED světla → halogenky (-10 000 Kč)
  • Centrál s dálkovým ovládáním → jen klíč (-5 000 Kč)
  • Vyhřívaná sedadla → jen vaše vlastní tělo (-6 000 Kč)

Celkem ušetřeno: 100 000 Kč! Mise splněna! Co by tedy zůstalo? Motor 1.0 MPI 59 kW (nesmíte po něm nic moc chtít, chápu), povinné airbagy, ABS, ESP, přední elektrická okna a hlavně – pořád by to byla Fabie! S pětiletou zárukou, českou kvalitou a servisní sítí, o které si může třeba Dacia nechat jen zdát. Jak by obstála v konkurenci? Překvapivě skvěle! Dacia Sandero startuje na 309 900 Kč, takže Fabia Junior je pořád o 10 tisíc levnější.

Srovnání s konkurencí a geniální marketing

Hyundai i20 (369 990 Kč) a Citroen C3 (369 900 Kč) jsou cenově jinde, o Peugeotu 208 za 420 000 Kč nemluvě. A ten marketing! Jen si to představte: „Legenda se vrací! Fabia Junior 2025 – když nepotřebujte LED, ale chcete hlavně JET!“ Zelená barva „Rybník Brčálník Pure“ (jediná v nabídce), na billboardech zadní dveře a slogan „Má kličky – ale rozjede se!“ a influencery, kteří by točili videa „Přežiju týden bez automatické klimatizace?“ Přežijete, dámy a pánové, přežijete.

Na našich obrázcích pak můžete vidět, jak si se zadáním „Škoda Fabia Junior 2025“ poradila umělá inteligence.

iZdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz

A jaká je realita? Škoda by myslím Fabii Junior 2025 nikdy neudělala. Poškodila by si tím image, dealerům by se auta špatně prodávala (marže skoro žádná) a zákazníci by stejně chtěli výbavu za dalších 50 tisíc. Ale bylo by krásné vidět, jak by se třeba Dacia „zpotila“, kdyby Škoda nabídla auto ještě levnější, než umí oni. Nechme se překvapit, jestli se podobná „Junior” edice ještě někdy v nabídce tuzemské automobilky objeví. Byť se třeba nebude jmenovat Junior. Jak to vidíte vy, mají ještě „holoty“ dnes vůbec nějakou šanci?

Galerie

Další 0 fotografie
Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články