Revoluční změna placení na čerpacích stanicích nejen v ČR. Už žádná karta ani hotovost, zaplatíme z infotainmentu auta

Některé technologické novinky v nás vzbuzují spíš nevoli a odpor, na druhou stranu mnohé mají něco do sebe. Tato od naší Škody patří určitě k těm druhým.

i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
                   

Kdo z nás by „miloval“ stání ve frontě na zaplacení poté, co si natankujeme a chtěli bychom odjet. Speciálně u čerpacích stanic, kde se platí „z okýnka“ automobilu, můžete popojíždět drahné minuty, než se dostanete na řadu. A to si navíc musíte opravdu vroucně přát, aby se někomu před vámi nestalo nedorozumění s bankou či stavem jeho karty. A neměl u sebe hotovost. V tu chvíli můžete skoro vytáhnout knihu (zažil jsem to, obsluha zkrátka nechtěla auto pustit a závoru zvednout). Novinka od Škody tohle možná vyřeší. Pojďme se na to podívat společně.

Škoda nabídne docela užitečnou digitální službu

Jak totiž uvádí web Škody, automobilka dále rozšiřuje paletu digitálních služeb a uvádí službu Pay to Fuel. Po natankování tak mohou řidiči provést platbu kreditní/debetní kartou na displeji infotainmentu vozu. Tato služba je v současné době dostupná v šesti evropských zemích. Další země a sítě čerpacích stanic budou přibývat, Česká republika je na řadě jako první. Což je jedině dobře, stále bereme Škodu jako svoji automobilku, a tak trochu vnímáme jako příkoří, když je něco od Škody nabízeno jinde, a ne „doma“.

iZdroj fotografie: mobile.de

Škoda se obětuje, aby zachránila spalovací motory koncernu. Ale kdo zachrání Škodu? „Dáreček“ za všechny peníze od VW

Jak to celé vlastně funguje? Jednoduše. Čerpací stanice podporující službu Pay to Fuel jsou uvedeny v navigaci ve voze. Po příjezdu na vybranou stanici ji vůz automaticky rozpozná. Řidič otevře aplikaci na displeji vozidla, potvrdí čerpací stanici a zvolí číslo stojanu, u kterého zastavil. Po natankování zákazník na displeji infotainmentu potvrdí načerpané množství paliva a systém provede platbu předem přidanou debetní nebo kreditní kartou. Akceptovány jsou všechny běžné platební karty.

Nutný je systém Amundsen nebo Columbus na palubě vozu

Řidič obdrží oznámení o transakci do aplikace MyŠkoda a potvrzení o úspěšné platbě se ukáže i na displeji ve voze. Poté může zákazník odjet. Celé to zabere několik desítek vteřin, bez jakéhokoli čekání ve frontě. Služba Pay to Fuel je k dispozici pro všechny vozy Škoda se spalovacím motorem s infotainment systémy Amundsen nebo Columbus. Služba vyžaduje aktivní účet Škoda Connect s aktivovanou funkcí Vzdálený přístup prostřednictvím aplikace MyŠkoda v chytrém telefonu řidiče.

iZdroj fotografie: Škoda

Je konec, Škoda v listopadu vyrobí definitivně poslední auto. Soudruzi zařízli pýchu Česka

V aplikaci uživatel jednou zadá a ověří svou platební kartu, která je pak tímto připravena k opakovanému použití. Předpokladem pro dostupnost služby Pay to Fuel je, že vozidlo má aktuální infotainment Amundsen nebo Columbus, který je dodáván s dotykovou obrazovkou o velikosti 9,2 palce nebo větší. Pay to Fuel je k dispozici pro všechny modelové řady vozů Škoda se spalovacím motorem dostupné na evropských trzích. Služba je poskytována ve spolupráci se společnostmi Mastercard, Parkopedia a fintech společností s názvem ryd.

Po „hlavních zemích“ Evropy následuje domácí Česká republika

Jak jsem již uvedl, do České republiky přijde služba Pay to Fuel v dohledné době, zatím je dostupná v Belgii, Dánsku, Lucembursku, Německu, Rakousku a Švýcarsku. Brzy budou následovat Portugalsko a Španělsko. A jakkoli jsem spíš odpůrce „Internetu věcí“ a přílišná komunikace vozu s okolím mne naplňuje i nepříliš pozitivními úvahami (o možném „hacknutí“ a kompletním napadení infosystému vozu), zrovna tohle řešení od Škodovky mi přijde jako hodně užitečné. Jak to vidíte vy?

Uvítali byste takový platební systém?

Diskuze Vstoupit do diskuze
102 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články