Plánovaná stavba skončila později
Stavební firmy dokončily stavbu loňské etapy přestavby dálnice D1 z Prahy do Brna o dva měsíce později, než bylo původně plánováno. Jednalo se o úsek mezi 146 a 153 kilometrem, který ohraničují sjezdy z dálnice na Velké Meziříčí a Lhotku. Od pondělí začalo jezdit ve čtyřech nezúžených pruzích, s povolenou maximální rychlostí 130 km/h.
Tento komfort si řidiči mohou užívat několik týdnů, než začne nová stavební sezona, která začíná již březnu. Příčina posunutí předpokládaného termínu dokončení stavby bude podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic sankciována finančním postihem – penále je stanoveno ve výši zhruba padesát milionů korun. Zakázka na tento úsek stála 668 milionů korun bez DPH a vysoutěžily je firmy Inženierske stavby a Colas.
Původní termín dokončení loňské stavební etapy byl stanoven 18. listopadu, firma nakonec plánovala pozdržení stavebních úprav až na konec prvního únorového týdne. Nakonec se podařilo díky příznivému počasí a tlaku ze strany objednavatele, zkrátit tento termín o několik dní.
Kdyby bylo počasí nepříznivé, mohly by silničáři kvůli odstraňování sněhové pokrývky tento úsek na několik hodin v extrémních případech uzavřít. V době, kdy měla být silnice průjezdná bez omezení, se staly dvě vážné dopravní nehody, při jedné z nich zemřel maďarský řidič.
Rekonstrukce dálnice D1 je zatím v půlce
Řidiči si jízdu do Brna na jedné z nejvytíženějších dálnic v České republice příliš dlouho bez omezení neužijí. S další rekonstrukcí se má začít již v březnu. Zatím je rekonstrukce dálnice zhruba v půlce. Dokončeno je aktuálně deset z jednadvaceti úseků, letos se budou podle Ředitelství silnic a dálnic dokončovat čtyři rozestavěné úseky a připraví se další čtyři nové.