Skupina PSA má v Číně problémy. Plánuje výraznou restrukturalizaci a uzavření 2 továren

                   

Čína byla ještě donedávna pro většinu automobilek jedním z hlavních trhů. Nejenom, že zde prodeje rok od roku rostly, ale technologie a levná pracovní síla byla důvodem, proč zde vznikla celá řada továren. Několik z nich zde má na výrobu automobilů i koncern PSA. Ten se však začal potýkat s problémy. Vliv na to má hlavně hospodářská situace Číny a s tím spojený snížený zájem o nový auta.

Čísla mluví jasně

Když se podíváme o několik let zpět, na rok 2013, prodala jich skupina PSA v Číně zhruba 700 000. Je jasné, že se tato země stala naprosto klíčovým trhem. A jaké byly počty prodaných vozů minulý rok, tedy v roce 2018? O více než polovinu nižší, jelikož se jich prodalo pouhých 251 000. Je jasné, že toto PSA velmi výrazně zasáhlo.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

První pokles zájmu od roku 1990

Vypadalo jako sen. Čína byla velmi dobrým odbytištěm pro nové vozy a vše nasvědčovalo tomu, že prodeje klesat nebudou. Vždyť od roku 1990 nedošlo ani jednou k tomu, že by zájem o nové vozy klesal. Stalo se tak až v letošním roce a bohužel se ukazuje, že na tento stav nebyly všechny automobilky připraveny. Skupina PSA mezi ně rozhodně patří. V souvislosti s tím se rozhodla jednat.

Nutná restrukturalizace

Prvním krokem v řešení celé situace je poměrně výrazná restrukturalizace v oblasti výroby svých vozů v Číně. V plánu má být poměrně velké propouštění a počet zaměstnanců má být omezen na zhruba 4 000 lidí. Koncern PSA se samozřejmě snaží také zefektivnit svou výrobu a výrazněji minimalizovat náklady, aby nebyly dopady nižšího odbytu až tak výrazné.

Uzavření dvou továren

Není to jenom propouštění a zefektivnění výroby. V plánu je také výrazné omezení produkce nových vozidel. Zde se skupina PSA rozhodla dokonce k tomu, že zavře dvě své továrny, které v Číně má a ve kterých se vyrábějí auta právě pro místní trh. Pokud by nastalá situace gradovala, není vyloučeno, že se uzavření dotkne i několika dalších. To však nikdo z PSA pochopitelně zatím nepotvrdil. Potvrzená fakta říkají, že bude stoprocentně uzavřen závod Wuhan 1 a závod Wuhan 2 bude nabídnut k prodeji.

Dojde k odchodu z Číny a ukončení místního partnerství?

Pokud by se situace začala výrazněji zhoršovat, není vyloučeno ještě několik scénářů. Tím prvním je ukončení partnerství s čínskou společností Dongfeng. Na tomto trhu tvoří společné duo pod názvem a PSA-Dongfeng a zaměřují se právě na společnou produkci vozidel pro tento trh. Pokud by se všechny negativní scénáře potvrdily, mohlo by vše znamenat dokonce i nutnost z Číny odejít.

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články