„Všem bych jim sebral papíry,“ říká policista nad záběry z kolony na D8. Řidiči se otáčí do protisměru a vrací se na sjezd

Otočit se na dálnici do protisměru je jeden z nejhorších přestupků, které může řidič spáchat. Naše video z D8 takových řidičů ukazuje nespočet, včetně RZ jejich vozidel.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Plzeňská Jehlárenská
                   

Dnešní video z kanálu Plzeňská Jehlárenská nás zase vrátí tak trochu na zem. V jakém smyslu? V tom smyslu, že někteří z nás zdaleka nejsou tak dobrými řidiči, za jaké by se třeba považovali. Ba co víc, jsme daleko, daleko horší, než jsou ty nejhorší odsudky. Protože jestli jsou někteří z nás opravdu schopni udělat to, co je na následujícím krátkém videu (a to evidentně jsou), nezaslouží si nic jiného. Ostatně, citát mého kamaráda policisty v titulku tohoto článku hovoří myslím za vše. Tak se na ty přeborníky dálnic pojďme společně podívat.

Místo činu: D8 směr Drážďany, 4. dubna 2023

Situace je celkem jasná: ucpaná dálnice na konto nehody, dlouhá kolona, únavné desítky minut čekání. Určitě není nikdo, kdo by tento stav miloval. Přesto je zkrátka nutné přečkat to a vydržet, nepouštět se do jakýchkoli eskapád a „nápadů“. Zejména tedy ne do toho, který je na přiloženém videu. Tedy do hromadného se otáčení do protisměru a pokračování (stále v protisměru) k nejbližšímu sjezdu z dálnice. Protože to je opravdu to nejhorší, co v daném momentu můžete udělat.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Plzeňská Jehlárenská

Nevím, na co mysleli řidiči, kteří se do otáčení pustili, pokud tedy vůbec na něco mysleli. V tom případě by si možná mohli vzpomenout, jaké „policejní manévry“ způsobí jedno auto jedoucí po dálnici v protisměru. Jak „startují“ všechny hlídky v okolí, zavírá se dálnice a dělá se všechno možné a nemožné, aby se předešlo kolizi. A to jsme u jednoho jediného auta. Možná namítnete, že je to kvůli tomu, že dotyčný v těchto případech často netuší, že jede v protisměru, ale naši „otáčeči“ to moc dobře věděli.

Jízda v protisměru je riskantní VŽDY

To je vpravdě zajímavý argument. Hlavní nebezpečí v obou případech ale tkví v tom, že řidiči jedoucí ve správném směru vůbec nepředpokládají, že by někdo mohl jet proti nim. Navíc se pohybují vysokou rychlostí, kde čas na reakci je velmi omezený a případné následky bývají fatální a tragické. Jízda v protisměru po dálnici je zkrátka noční můrou všech řidičů i policistů, proto je také poměrně nekompromisně postihována (pouze ve správním řízení, sedm trestných bodů, pokuta 5–10 tisíc korun a až roční zákaz řízení).

Zákon pak tento přestupek definuje následovně:

Zákon o provozu na pozemních komunikacích, § 125c/1f) 10:

V provozu na dálnici nebo na silnici pro motorová vozidla se otáčí, jede v protisměru nebo couvá v místě, kde to není dovoleno podle § 36 odst. 1 písm. b)

A jak je na videu vidět, přesně to, co je popsáno v liteře zákona, také naši kolegové řidiči dělali. Bez skrupulí, bez uzardění. Napadlo někoho z nich vůbec, že proti nim může jet někdo i víc než „stovkou“ a výsledkem bude masakr? Evidentně nikoli. Já to zvládnu, já to mám vždy pod kontrolou. Ano, jistě, samozřejmě. Pod kontrolou v tomto případě opravdu nemá nikdo nic, protože je tady v každé vteřině tolik proměnných, které nemám šanci ovlivnit, že o „kontrole“ opravdu nemůže být řeč.

Což zcela stejně zhodnotil můj dlouholetý kamarád policista, když jsem mu poslal odkaz na video do telefonu. „Vím o tom případu, ale video jsem ještě neviděl. Je to vrchol arogance a domýšlivosti, udělat tohle a přitom doufat, že se nikomu nic nestane. Myslím, že tady o vině není pochyb, všem bych sebral papíry, minimálně na rok. Měli by dost času přemýšlet o tom, co bylo špatně.“ Co k jeho slovům dodat? Snad jen, že by je mohli tesat. Co si o celém případu myslíte vy? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!

Co by si podle vás zasloužili tito řidiči?

Diskuze Vstoupit do diskuze
63 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články