Soudní spor Mercedes vs. Nokia, na stole už leží dohromady deset žalob

                   

V Evropě zuří soudní válka mezi německým konglomerátem Daimler AG a finskou Nokií. Soudy budou řešit celkem deset různých žalob, důvodem sporu jsou mobilní technologie a připojení k internetu, které vozy z produkce Daimleru využívají. Nokia o nich tvrdí, že je má patentově chráněné. Pod koncern Daimler AG spadají mimo jiné tyto značky, kterých se spor také dotýká:

  • Mercedes-Benz
  • Smart
  • Setra
  • Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation
iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Chytrá auta nové doby

Automobilky jsou v současnosti pod velkým tlakem zákazníků, kteří si přejí, aby jejich nový vůz byl co nejvíce multimediální a interaktivní. Výrobci tak na trh uvádějí vlastní aplikace a umožňují také třetím stranám, aby pro jejich vozy vyvíjely vlastní software. Moderní chytrý vůz se proto neobejde bez internetu, využívání většiny aplikací bez připojení k internetu totiž postrádá smysl, nehledě na fakt, že je offline nelze aktualizovat.

Konektivita jádrem sporu

A právě o konektivitu aut z koncernu Daimler v tomto sporu jde. Výrobce automobilů odmítá platit za využívání technologií, které umožňují připojení k sítím 2G, 3G a 4G. Firma zastává názor, že tyhle poplatky by měly jít na vrub jejích dodavatelů. V případě tohoto sporu konkrétně další německé firmy, společnosti Continental. Ten se ovšem k soudnímu sporu přidal.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Nokia vede 2:0

Evropské soudy budou řešit celkem deset žalob, ve dvou případech už rozhodly. Oba dva rozsudky jsou ve prospěch Nokie, která tak za určitých okolností může trvat na zastavení prodeje vozů, které využívají její technologie, a to nejméně na území Spolkové republiky Německo. Další rozsudky však mohou současný stav zvrátit, proto takový krok ze strany Finů zatím nelze očekávat. I tak jde pro Daimler o jasný signál, že bude muset svůj přístup přehodnotit, zejména pokud nechce, aby se spory rozšířily i do dalších judikatur, například do USA.

Diskuze Vstoupit do diskuze
96 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články