SUV jsou nebezpečné pro chodce. EU kvůli tomu zvažuje zákaz vjezdu do měst

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Vozy SUV jsou poslední roky velkým hitem. Mnozí v nich vidí dobrou volbu, jak pokud jde o pohodlnost, tak pokud jde o praktičnost, ale i pokud jde o celkovou bezpečnost. A čím bezpečnější mohou být pro posádku takového vozu, tím nebezpečnější mohou být pro ostatní. Hlavně potom pro chodce. Je zcela logické, že větší a těžší auto bude pro chodce vždy velké riziko.

Automobilky se snaží

Automobilky se samozřejmě snaží, aby jejich vozy byly co možná nejbezpečnější. I proto vyvíjejí, atestují různé tvary vozidel, aby došlo ke zmírnění následků srážek s chodcem. Taková bezpečnost vozidel je dokonce i testována v rámci testů EuroNCAP a pokud chce auto získat plný počet hvězd, musí na chodce myslet. U některých automobilek se testují také různé druhy venkovních airbagů, které mají za cíl chodce ještě více ochránit. Téma ochrany chodců je tedy celkem aktuální, a to nejenom v souvislosti s vozy SUV a crossovery.

Evropská unie mluví o zákazu

Evropská rada pro bezpečnost dopravy (ETSC) však navrhuje celkem radikální řešení. Navrhuje ho jednotlivým městům, aby zvážily, zda by nebylo nejlepší zakázat vozům SUV vjezd do center měst. Tedy do lokalit, kde je zvýšený pohyb chodců a tak je zde i zvýšené riziko dopravní nehody. Toto opatření by podle EU mělo pomoci snížit nejenom možnou nehodovost, ale hlavně množství fatálních následků, které může srážka chodce s vozem SUV mít.

Navrhuje i podmínky povolení vjezdu

Evropská rada pro bezpečnost dopravy (ETSC) městům také navrhuje, že by mohli zákazy vjezdu navrhovat například podle hmotnosti konkrétních SUV vozidel, nebo také podle toho, jaké hodnocení auto získalo v testech EuroNCAP. Výsledkem by mělo být možné povolení pro ty, co jsou bezpečné a co jsou spíše menší. Tedy takzvané crossovery. Nechme se tedy překvapit, zda se některé město tohoto doporučení evropské rady chytne, nebo nikoliv.

Diskuze Vstoupit do diskuze
134 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články