Systém eCall dnes využívají hlavně moderní vozy. V budoucnu by se mělo jednat dokonce o povinný prvek. Jeho možná rizika odhalil den otevřených dveří v jednom polském autosalonu. Jeho cílem bylo představit prodávané vozy široké veřejnosti. Ta si mohla užít předváděcích jízd, mohla si vozy prohlédnout, stejně jako si mohla do vozů i sednou a vše si vyzkoušet.

Jednoho z návštěvníků zaujal systém eCall

Kdo ví, zda se s daným systémem nikdy nesetkal a po jeho aktivaci zazmatkoval, nebo to udělal záměrně. Daný návštěvník stisk příslušné tlačítko, které má sloužit na přivolání pomoci v případě problémů, které mohou s vozem nastat na jeho cestě. Vůz, ve kterém byl systém aktivován se však nacházel na výstavní ploše autosalonu. Přesto došlo ke zburcování záchranářů, kteří logicky musí na takovou výzvu přijet.

Na místo dorazila sanitka, policie i hasiči

Systém eCall zavolal záchranáře, kteří ihned zjistili i polohu vozidla. I když jim systém ukazoval že se auto nachází v autosalonu, stále se mohlo jednat o nehodu kdy někdo nemusel zvládnout řízení, a tak najel přímo do budovy. Na místo proto byla vyslána jednotka záchranářů, ale i jednotka hasičů, stejně jako policie. Když složky záchranného systému dorazili na místo, nenašli žádnou nehodu, ani nikoho zraněného. Viděli pouze akci autosalonu pro veřejnost a v tu chvíli jim bylo jasné, že systém eCall aktivoval některý z neukázněných návštěvníků.

Jednotky kritizují autosalon




Složky záchranného systému Zielona Gora nelenily a ihned vydaly ostrou kritiku daného autosalonu. Jak proto, že se měl pokusit zabezpečit své vozy proti tomu, aby byl systém eCall někým spuštěn. A pokud by nezvládl toto, měl dispečink alespoň informovat o tom, že pořádá danou akci a že by mohlo dojít k podobné situaci s neukázněným návštěvníkem. Dispečink by následně mohl ověřit, zda bylo zavolání pomoci zneužití systému, nebo nikoliv.