Takto si většina řidičů časti zcela nevědomky ničí své brzdy

                   

Brzdy jsou jedním z nejdůležitějších bezpečnostních prvků v autě. Nevědomky si je však ničíme, což může způsobit jak jejich podstatně horší funkci, tak to může znamenat i vysoká náklady spojené s případnou opravou, ale klidně i výměnou brzdových destiček, nebo brzdových kotoučů. Jak jezdit, aby stále byly jako nové a plně funkční?

Kontrolujte brzdovou kapalinu

Každý si jistě s úsměvem vzpomene na autoškolu, kdy musel před každou jízdou zkontrolovat stav provozních kapalin. Reálně to nedělá nikdo. Čas od času byste ale měli zvednout kapotu a podívat se, zda je brzdové kapaliny dostatek. Pokud ne, co nejdříve ji dolejte na optimální hladinu. Pokud dlouhodobě ubývá, počítejte s možnou netěsností.

Nepřehřívejte je

Přehříváním brzd si je většina lidí úplně zbytečně ničí. Nejenom, že jsou zbytečně opotřebovávány, ale dokonce může dojít i k částečným deformacím. Typickým problémem je jízda z táhlého kopce, s nohou neustále na brzdě. Tomuto se vyvarujte tak, že budete takzvaně brzdit motorem a další zpomalení budete realizovat spíše prudším sešlápnutím brzdy po kratší dobu.

Řešte jakékoliv zvuky

Když se od kol ozývá jakýkoliv nestandardní zvuk, je třeba ho samozřejmě řešit. Mnohdy může jít o problém s brzdami. Když vše podchytíte na začátku, může postačit třeba jen drobná oprava. Ignorování závady naopak může vést až k tomu, že se oprava výrazně prodraží, jelikož první problém podnítí vznik dalších.

Nebrzděte, když to není nutné

Jezdit stylem „brzda-plyn“ ve vás možná budí pocity závodníka, ale jinak se jedná o ten nejhorší jízdní styl jak s ohledem na spotřebu, tak ničení brzd. Když je to možné nechte auto v klidu dojet na místo setrvačností a brzdu použijte až pro zastavení na několika posledních metrech. Tím výrazně prodloužíte nutný interval výměny kotoučů i destiček.

Pozor na ruční brzdu

Jestliže používáte ruční brzdu, dávejte pozor ať se s ní nerozjedete. Není nic výjimečného, že si toho řada řidičů všimne až po pár set metrech. Jak se to podepíše na vašich brzdách není nutné dodávat.

Diskuze Vstoupit do diskuze
128 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články