Honda Civic

S naším rozpočtem sice na Type R nedosáhneme, ale Ep2 Sport ve slušném stavu pořídíme určitě. Zvládne i 7 000 otáček za minutu, takže si užijete spoustu zábavy s přesným řízením, podvozkem, který skvěle sedí v zatáčkách a nádherným zvukem benzínového agregátu. Civic je navíc i celkem praktické auto a hlavně kvalitně postavené. Pokud bychom za 80 tisíc našli novější verzi než model z roku 2002, určitě by šlo o nejlepší možnou volbu.

Focus ST

Velký, brutálně silný a neskutečně žíznivý. To je stručná charakteristika 2,5litrového pětiválce, který je srdcem Fordu Focus ST. Pokud se dokážete smířit s šílenou spotřebou paliva, užijete si velmi živé auto, které se skvěle řídí, a má nádherný zvuk. Navíc si můžete zaplatit Fordem schválený tuningový balíček od firmy Mountune, který dokáže ještě přidat na výkonu. Uvnitř získáte pohodlné sedačky a komfortní pocit z jízdy, což z Focusu ST dělá skvělý hot hatch, který si zamilujete. Vyhněte se bizarně upraveným kusům a poslechněte si, jestli neklepe cokoliv na přední nápravě.

Peugeot 206 GTI

Ještě před deseti lety byly ty nejlepší hot hatche lehké a většinou se chlubily motory, které neměly turbo, ale bylo možné je hnát do vysokých otáček. Peugeot 206 GTi po hot hatchovém trůnu opravdu nesahal, dokud francouzský výrobce svůj hot hatch nevylepšil, což vedlo k modelu 206 GTi 180 – který byl testován v prosinci 2003.

Inspirován úspěchy na mistrovství světa v rallye, Peugeot toto oslavil poctou 206 WRC s motorem 206 GTi, který se chlubil barevnou karosérií, 17palcovými litými koly s pěti paprsky, hliníkovým uzávěrem palivové nádrže, dvojitými chromovými výfukovými trubkami a zrcátky z uhlíkových vláken. V interiéru jste pak našli závodní sedačky a hliníkovou řadicí páku i pedály.

Ale nejlepší na tom byl 2litrový čtyřválcový motor, který vyrobil 130 kW při 7 000 ot / min a 202 Nm točivého momentu. Spolu s pětirychlostní převodovkou s krátkými převody umožnila tato pohonná jednotka 206 GTi 180 zrychlit z nuly na 100 km / h za 7,72 sekundy a ujet kilometrový sprint za 28,55 sekundy.

Suzuki Swift Sport

Pokud za svoje peníze chcete od hot hatche skvělou jízdu a obrovskou užitnou hodnotu, nehledejte nic jiného než Swift Sport. Auta se sice zvětšují, ale zdá se, že o tom nikdo Suzuki neřekl; Swift je tak malý, že ho dokážete vstrčit do kapsy. Sportovní verze plně využívá své malé velikosti: je lehká, agilní, energická, rychlá a zábavná. Se skromným motorem o objemu 1,6 litru si skutečně rozumí a faktor zábavy je vysoký. Je to taková kapesní raketa a ceny jsou více než lákavé.

Clio Sport

Od konce devadesátých let až do poslední doby byl Renault Clio králem hot hatchů. Do našeho rozpočtu se vejdeme, pokud budete hledat spíše v zahraničí, kde můžete narazit na Clio RS 2. generace ve slušném stavu. Velký, výkonný motor pohánějící přední nápravu a skvělý podvozek z něj činí nejvíce vzrušující hot hatch, jaký v této cenové hladině můžete koupit. Elegantní interiér a bohatá výbava vás pak ušetří kompromisů. Je pravda, že Golf je praktičtější a pohodlnější. Ale pokud si chcete užít trochu zábavy, zkuste tohle. Dávejte pozor na elektrické gremliny a špatně opravené bouračky. Od bizarních úprav také dejte ruce pryč.