Těchto 5 věcí působí v ojetých autech problémy. Řadu z nich má řada moderních aut

                   

Koupě ojetiny je něco zcela běžného. Ne vždy se může tento krok vyplatit. Toto je přehled 5 věcí, které mohou způsobit problémy. Mnoho z nich je běžnou součástí moderních aut, což případným kupujícím může dělat vrásky na čele. Co konkrétně může o současných ojetin způsobovat budoucí problémy? Podívejte se.

Start-stop systém

Najdete ho v mnoha moderních autech. Jeho úkolem je šetřit palivo, ale hlavně ovzduší. Dá se říci, že je jedním z dalších ekologických nesmyslů. Start-stop systém při stání vypíná motor a při rozjezdu ho zase nastartuje. V první řadě zde rostou rizika související s tím, že se objeví nějaká závada, na které má tento systém přímý vliv. Také nelze zapomínat na to, že autobaterie pro vozy vybavené tímto systémem je podstatně dražší než klasická.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Adaptivní odpružení

Zní to jako zajímavá výhoda a velké plus. I proto systém adaptivního odpružení často využívají automobilky u svých prestižních modelů. Ano, pohodlí je díky němu podstatně věští. Zároveň je zde i nemalé riziko budoucích potíží. Pokud se objeví závada, není její oprava nijak levná. V porovnání s běžným odpružením je mnohonásobně vyšší.

Dvouspojková převodovka

Další věci, která je stále častější v moderních vozech. Ano, i tady jsou jasné výhody, jako je komfortnější řazení během jízdy. Nutno však připomínat i problémy. Dvouspojková převodovka nemusí mít až tak dobrou životnost jako klasická. Mnozí uvádějí, že se první problémy mohou objevovat už při 200 000 kilometrech. U ojetiny tedy dost zásadní problém.

Přímé vstřikování benzínu

Výhody jsou nesporné. Auto je ekonomičtější, auto má lepší dynamiku a také může být mnohem ekologičtější. Stejně tak ale může být budoucím problémem. Hlavní komplikací při přímém vstřikování benzínu může být tvorba uhlíkových usazenin v motoru. Podle některých se mohou první potíže objevit už při nájezdu 100 000 kilometrů. A to je u ojetin celkem málo.

Turba

V minulosti byla turba používána hlavně u sportovnějších automobilů, kde byla patrná snaha o dosažení maximálního možného výkonu. Nyní je tomu jinak. Systémy jako biturbo nebo twinturbo se objevují už i u víceméně standardních vozidel. Turbo se také stává součástí motorů s malým objemem, jelikož jim dokážou nabídnout potřebný výkon. Rizika jsou zde celkem pochopitelná. Jde o další prvek který se může časem opotřebovat a případná výměna není nic levného.

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články