Těchto 5 veteránů seženete za rozumné peníze a zaručeně vám budou dělat radost. Které to jsou?

                   

Škoda 110R

Škoda 110r už dnes určitě mezi veterány patří. Toto vozidlo se vyrábělo mezi lety 1970 a 1980 a svým designem zcela bezpečně připomíná model 911 od německého Porsche. Dvoudveřové kupé, které se často označuje zjednodušeně jako „erko“ bylo svým designem velice křiklavé a na silnicích v době komunismu představovalo pojem luxusu a extravagance. Automobil byl osazen, pochopitelně, manuální převodovkou se čtyřmi rychlostními stupni a motor v základu poskytoval výkon 46 kW. Škodu 110r ve špatném stavu můžete pořídit pod hranicí sta tisíc korun a po následné, dobře odvedené, opravě se jeho cena může vyšplhat i několikanásobně výše. Pro sběratelé veteránů začátečníky se tak může jednat o zajímavé vozidlo. Tím, že je to také vůz vyrobený na našem území, tak není takový problém na něj sehnat dostatečné zdroje náhradních dílů.

Porsche 928

Zajímavou alternativu může představovat i Porsche 928, které patří mezi stálice mezi sběrateli veteránů této značky. Jeho design nemusí být po chuti každému automobilistovi, zcela jistě je model 911 designově povedenější, ale jedná se o vůz poměrně dostupný a atraktivní. O tom, že tento vůz nebyl tržním propadákem, svědčí také fakt, že se vyráběl celých 17 let a to mezi lety 1978 a 1995. Na svou dobu to byl naprosto přelomový vůz, o čemž vypovídá i fakt, že v roce 1986 se jednalo v provedení GTS o nejrychleji vyráběný sériový vůz, který měl maximální rychlost 277 km/h. Čím vás ale tolik nepotěší je vyšší spotřeba, může dosahovat i dvaceti litrů v závislosti na motorizaci a zvolené převodovce. Vždy se jedná o motor V8 s objemy 4,5 až 5,4 litru ve spojení s buď pětistupňovým manuálem nebo 3 či 4 stupňovým automatem. Tento vůz se dá pořídit zhruba od 200 000 Kč a udělá z vás pravého majitele vozu Porsche.

Jaguar XJS

Mezi nádherné veterány zcela neodmyslitelně patří vozy britské značky Jaguar. Tato vozidla byla i na svou dobu a evropské poměry obrovská a majestátně působí na okolí i v dnešních dnech. Asi nejzajímavějším modelem je typ XJS, který byl podobně jako Porsche 928 velice úspěšný. Vyráběl se mezi lety 1975 až 1996 a představoval luxusní kupé, které na délku mělo bezmála pět metrů. Motorizace pak byla dvojí, první variantou byl šestiválec o objemu 3,6 litru, tou druhou, zajímavější, je poté dvanáctiválec s objeme 6 litrů. Takový motor má samozřejmě obrovskou spotřebu, ale to se tak nějak u Jaguárů nikdy neřešilo. Jejich design byl velice nadčasový a i v dnešních dnech se jedná o vozy, které nezaujmou tím, že jsou staré a krásné, ale tím, že jejich design by se uchytil i dnes. Svou těžkou konstrukci rozpohyboval na rychlost 100 km/h tento Jaguar za 7,5 sekundy, čímž se řadil mezi špičku své doby. Hlavní devizou tohoto vozu ale bylo pohodlí. Interiér byl opravdu luxusní, prostorný a velice dobře vybavený. Jaguar XJS je zkrátka vůz na svém místě a pokud o něm přemýšlíte, připravte si minimálně 300 000 Kč.

Aero 500

Pokud chcete jít ještě hlouběji do historie, poté pro vás může být zajímavý model 500 od automobilky Aero. I tento automobil pochází z našeho území a konkrétně byl vyráběn v pražských Vysočanech. Tento vůz se vyráběl mezi lety 1929 a 1931, tedy velice krátce a tak jeho počet je značně omezen, čemuž odpovídá i cena za něj, která obvykle startuje na zhruba půl milionu korun. Jedná se o velice atraktivní vůz, který má ještě volant umístěný na pravé straně vozidla. I když se vyráběl před téměř 90 lety, dosahoval rychlostí přes 100 km/h k čemuž mu stačil motor o výkonu deseti koňských sil. Celá konstrukce vozu totiž byla velice lehká, automobil váží pouhých 460 kg a bylo jich vyrobeno méně než 1500 kusů. Aerovka je vyloženě manuální dílo a tak bychom tento model doporučili asi spíše zručnějším fanouškům, protože náhradní díly se na ně shání už velice těžko.

Ferrari 400

U jména Ferrari zaplesá srdce snad každému automobilistovi. Tento model, je ale trochu jiným Ferrari, než na která jsme většinou zvyklí. Jedná se o čtyřmístné kupé, granturismo, tedy luxusní vozidlo se dvěma dveřmi, které je určené především na pohodlné cestování na delších cestách. Tento vůz měl přední výklopná světla a zadní kulaté svítilny, které jsou přímo charakteristické pro italskou značku z Maranella. Motorizace nabízela více jak 300 koní a k dispozici byla manuální převodovka, ale také automatická, která se k povaze vozu a jeho zaměření na pohodlí hodila více. Tento vůz je zároveň nejdražším z celého našeho seznamu a pořídíte jej zhruba od milionu korun.

Pořídit si veterána je zcela něco jiného, než si pořídit nové vozidlo. Pro takový vůz musíte mít vášeň a musíte si být předem jisti, že mu obětujete spoustu času, nervů a potu, abyste z něj udělali šperk. K tomu také připočítejte finanční investice, kterým se zkrátka nevyhnete. Poté budete odměněni především dobrým pocitem z odvedené práce a nadšenými pohledy všech, které budete ve vašem voze míjet.

Diskuze Vstoupit do diskuze
102 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Rumunsko zoufale potřebuje modernizovat tankové vojsko: zájem by mohlo mít o starší Západní stroje, zvládly by i mnohatisícovou armádu
Události247.cz
Události247.cz
Teorie o tom, že Putin není Putin, nabírá na síle. Video o dvojnících se šíří Ruskem
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Japonští inženýři vypustí do Tichého oceánu radioaktivní vodu. Z Fukušimy jí vyteče 1,3 milionu tun
adbz.cz
adbz.cz
Slavnostní křišťálové nádobí po babičce do myčky nesmí. Lesk mu navrátí obyčejný ocet a citronová šťáva