Tento přechod donutí řidiče zastavit. Nové řešení testují v Kanadě

                   

Přechody pro chodce jsou jasně vymezená místa, kudy mohou chodci přecházet. Bohužel ani zde nejsou ve stoprocentním bezpečí. Řidiči je buď ignorují, nebo si jich vůbec nevšimnou. Zvýšení bezpečnosti chodců by tak mohl pomoci nový systém přechodu pro chodce, která byl poprvé představen v Kanadě. Mělo se jednat spíše o určité upozornění formou virálního videa na to, jak jsou chodci ohrožováni. Stačilo pár dní a o této variantě se začíná mluvit jako o něčem, co by reálně mohlo skutečně pomoci.

Pruhy na přechodu se zvednou

Klasický přechod pro chodce nemusíme představovat. Jedná se o několik pruhů, které jsou namalované na silnici. Touto klasikou se inspirovala i Société de l’Assurance Automobile du Québec. Tedy místní instituce pro bezpečnost silničního provozu. Ta taktéž využila klasiku v podobě pruhů, které však nejsou namalovány. Jsou vyrobeny z lehkého plastu a na vozovce jsou jenom položeny. Na jednom ze svých kratších konců jsou však připevněny k zařízení, které je dokáže zvednout. Před přijíždějícím vozem se tak vytvoří pomyslná zeď, která mu dá najevo, že musí zastavit.

Jednoduchý a efektivní princip

Jak tento netradiční kanadský přechod funguje? Je to jednoduché. Jakmile se objeví chodec, který se rozhodně přejít, jednotlivé plastové pruhy se zvednou a tím symbolizují řidiči vznik pomyslné zdi, před kterou musí zastavit. Chodci je díky tomu umožněn přechod na druhou stranu. Jakmile tak učiní, pruhy se zase sklopí a vozy mohou pokračovat.

Může to být reálné?

I když je toto pouze součást určité kampaně pro zvýšení bezpečnosti chodců, mnoho lidí o něm začalo mluvit jako o možném budoucím řešení. Na druhou stranu by bylo dobré připomenout, že mnohem jednodušším a také pro chodce i řidiče samotné bezpečnějším řešením by mohla být osvědčená klasika v podobě semaforů, jehož využití by si chodec vyžádal stisknutím tlačítka. Takto to funguje na celé řadě míst.

https://www.facebook.com/SAAQQC/videos/443869809596894/
Diskuze Vstoupit do diskuze
126 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články